Hej alla. K... Hm... kan ligga nåt i det... har samma problem med just kombinationen XP Pro + SP2.. vete tusan varför. upplever problemet både i asp.net och vanliga asp3.0-projekt. bugg i IE6 såvitt jag förstått. Asch, en gemensam nämnare... Ni sätter expires på cookisen, kollar att den skrivs i mappen cookies, att ni via IE tillåter cookies att köras, att projektet inte bygger på cookieless? Hej Pelle, En liten bisak, asp.net "rensar" inte sessionerna, det är värre än så. När ngt i en webb app förändras så startar asp.net upp en helt ny och fräsch application domain som man kör emot. Det innebär att den gamla och allt minne som använts av den försvinner helt. Patrik, värdet i en session försvinner !?
Något skumt händer. Jag lagrar en signatur i en session som ska användas lite här och där.
Min kollega har stött på vid några tillfällen att värdet i den sessionvariabeln försvinner. blir tomt.
Det har dock inte hänt mig. Kan vara att min kollega testar mera än mig, alltså en tillfällighet.
Det har hänt vare sig han har gått mot min webserver eller sin egen. (IIS 6)
Vi sitter båda på Win XP Pro (svensk) han har SP2, det har inte jag.
Är det någon som har erfarenhet av att detta händer, vet ni varför det blir så, vad kan man göra åt det ?
Tacksam för tips då detta inte känns riktigt stabilt.
Ska jag behöva testa före alla anrop att värdet inte är tomt, eller finns det något annat jag kan göra ?
Ha de gott
KnotonSv: värdet i en session försvinner !?
Hej,
Han kompilerar inte om eller ändrar nått va? för då tar hela ASP .Net motorn o raderar alla sessioner så de blir tomma. Kan vara en build, en ändring i web.config eller vad som som får sidorna att villja behandlas om igen.
Mvh JohanSv:värdet i en session försvinner !?
Jag sitter och utvecklar, ändrar ofta. Och han sitter och testar.
Vi får helt enkelt hårdtesta utan att röra sourcen någon gång.
Tackar :-)Sv:värdet i en session försvinner !?
Sv: värdet i en session försvinner !?
Jag som hoppades att Johans tankar var lösningen.Sv:värdet i en session försvinner !?
Sv: värdet i en session försvinner !?
Ja det gör vi. Vi har en expire på 30 min och detta händer långt innan 30 min har gått.
Notera att det inte är ofta det händer. och hitills inte från min burk.Sv:värdet i en session försvinner !?
Dock är session id't kvar på klienten så vill man inte att sessionerna skall försvinna när app domainen laddas om så får man lägga session state out of proc på ngt sätt, antingen session server eller sql server.Sv: värdet i en session försvinner !?
Ok. men nästan sak samma :-) beror på hur avancerat man vill se det. ;-)
mvh Johan