Hej, Di e luriga de där modala fönstren. Jag har också strulat en hel dag med ett liknande problem. Jag tror att man kan komma runt IFramen genom att skriva <base target="_self"> mellan <head></head> taggen i den modala sidan.Problem med .showModalDialog
jag jobbar med .Net i C#.
Jag har en sida som listar ett antal objekt. På sidan finns en knapp som öppnar ett modalt fönster där jag kan fylla i och spara ett nytt objekt. När jag i det modala fönstret klickar på Save vill jag att objektet sparas, fönstret stängs och att den första listan laddas om.
Problemet är att när jag klickar på Save i det modala fönstret så öppnar det i sin tur upp ett tredje fönster som verkar köra själva C#-koden, detta sparar ner objektet och sedan stängs denna sida.
Varför öppnas denna "extra" sida upp? Jag vill ju att det modala fönsret skall köra sin code-behind, därefter stänga sig självt (window.close()) och sedan ladda om sin öppnare (parent.location.href = 'url.aspx'.
/Magnus Sv: Problem med .showModalDialog
Du måste lägga den sida som postas inuti i en frame till det dokument som visas i modala fönstret.
Enklast i en IFRAME
När väl sidan postats och kommer tillbaka kan du ha ett body-onload-script som stänger med window.parent.close().
Öppnaren märker ju när det modala fönstret har stäng sig genom at scriptet som öppnade dialogen fortsätter så där är ju bara att reloada den sidan.
Lycka till
/StaffanSv: Problem med .showModalDialog
//Magnus Wallström