Hur får jag till följande dataRelations då jag... Problemet är att du är lat? :) nä problemet är att jag är dålig på att förklara mitt problem. Om du vill göra så tycker jag du ska skapa relationerna i runtime. Dvs när man ska klicka fram child records då skapar du relationen. (eftersom du inte ville hämta all data?)Problem med datarelations
vill fylla en grid med data där Struktur.id = x, varje rad i gridden ska vara en rad från dokumentTabellen och då jag klickar på raden ska jag få fram barnen som kommer från RevisionerTabellen.
Eftersom tabellerna innehåller mycket data vill jag inte läsa in hela tabeller i min DataTAbles utan tänkte mig dataRelationer där jag använder Struktur.id som avgränsare.
Kommer inte använda typat dataset.
TABELLER
Struktur id,DokumentID ,...
Dokument id,...
Revisioner id, dokumentID,...Sv: Problem med datarelations
Kolla upp datarelations.add i dataset objektet och getChildRows (fritt ur minnet)
återkom när du kör fast i stället. Läs åtminstone något i dokumentationen innan du postar här.Sv:Problem med datarelations
Det jag vill veta är om det är Möjligt att istället för att läsa in en mängd data i mina dataTables (select * from Tabell), skapa min datastruktur t ex genom att hämta 0 poster från de tabeller jag vill använda.
Sedan skapa relationer mellan mina dataTables och sätta ett urval typ where -sats.
Anropa fill eller hur man nu gör för att kunna hämta den datamängd jag söker.
GodJul
Sv: Problem med datarelations