Har en sida med en datalist och en knapp. När man trycker på knappen så ska först innehållet skrivas ut, sen raderas. Hur gör man det på bästa sätt? Visar nedan hur mångt jag har kommit. En snabb o lite ful lösning är att köra en Response.write("<script>javacriptetsfunktion</script>"); Det vill inte fungera riktigt. Får <b>CS1010: Newline in constant</b> skrev du såhär? Japp En sak som jag tänkte på var om du ju saknar nån kolla på att dokumentet verkligen skrevs ut. Nu vet jag ju inte din lösning, men om jag t.ex. har ett system där jag skall skriva ut nånting (t.ex. följesedel) och därefter tas den bort, så måste man ju säkerställa att dokumentet verkligen skrevs ut innan man ta bort informationen, vad hnder t.ex. om användaren klickar cancel i printdialogen? Tack för tipsen. Skapade till slut en separat knapp för utskrift, det var mindre meck :)Button + javascript
<code>
<asp:Button ID="Button1" Runat="server" Text="Skriv ut" Font-Names="Verdana" Font-Size="8pt" OnClick="Button1_Click" />
</code>
<code>
<script runat="server">
void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
kopplatillutskriftpånågotsätt();
delInfo();
}
</script>
<script language="JavaScript">
function PrintContent() {
parent.Content.focus();
parent.Content.print();
getDelDB();
}
</script>
</code>Sv: Button + javascript
i din kod där du vill att detta sakll utföras.
Mvh JohanSv:Button + javascript
Troligen pga att det redan ligger inom en script-tag. Någon idé hur man gör?Sv: Button + javascript
<code>
Response.write("<script>PrintContent();</script>");
</code>Sv:Button + javascript
<code>
<script runat="server">
void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
getKort();
}
void getKort()
{
...
}
void getDelDB()
{
...
}
void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
Response.write("<script>PrintContent();</script>");
getDelDB();
}
</script>
</code>Sv: Button + javascript
en länk för övrigt: http://dotnetjunkies.com/WebLog/leon/archive/2004/08/28/23571.aspxSv:Button + javascript