Hej ! Har inte själv haft det där problemet. Grymt, grymt .... Fungerar klockrent *hoppar och tjuter av glädje* TACK! Det värmde... Självklart, det är så himla skönt att ha något att falla tillbaka till när man fastnar!!avancerad! debug
Jag läste i ett forum ett sätt att debugga det som händer i själva visual studio.
T.ex om man har en egen serverkontroll som ska ladda sig själv i design-läge, så om man har
något fel i den kontrollen får man normalt inget beskrivande fel, endast en ruta som säger "Control failed to load".
Genom detta sätt att debugga på kan man få visual studio att breaka in till debugläge, tror det var genom att ha två st Visual Studio igång, och sätta den ena till debugmode: application, på devenv.exe, och skicka in nånting till commandline som skulle starta ett projekt med min serverkontroll på. Skulle serverkontrollen paja under designläge,, så skulle den andra instansen av visual studio börja debugga.
Usch, jag fattade inte hur jag skulle göra, och jag kunde inte kontakta författaren till detta inlägg. Kanske någon av er förstår mer hur man ska göra, och beskriva det steg för steg ? Om ni vill läsa inlägget så finns det på:
http://dotnet247.com/247reference/message.aspx?id=268972Sv: avancerad! debug
Frågan är om du inte kan sätta debug processen på det redan öppnade Vs .Net?
Om inte, öppna nytt VS .Net öppna ditt projekt (samma som i andra Vs .Net)
Sätt debug på den första Vs .net instansen och kör på.
Alltså.
1... Öppna VS 1
2... Öppna projekt
3... Öppna Vs 2
4... Öppna samma projekt
5... I Vs 2 välj debug/process
6... Adda Vs 1 i processen
7... gå till Vs 1 och skapa felet, nu bör Vs 2 kunna debugga åt dig. Se till o ha breakepoints m.m bara så du smidigt kan steppa rad för rad.
Mvh JohanSv:avancerad! debug
Rätt så roligt att man kan debugga visual studio med visual studio, haha!
Måste tacka dig Johan för din väldigt hjälpsamma inställning (Och andra här på forumet)
och säga att du är en inspirationskälla !!!!!Sv: avancerad! debug
Komplimanger öker ju alltid lustan att hjälpa till ännu mera. Vi får dem för sällan.
Bara kul att få hjälpa till. Då man vet att andra blir glada av det och andras glädje är ens egen.
Mvh JohanSv:avancerad! debug
Värt att nämnas angående denna metod att debugga -
Cleara alla breakpoints innan man attachar något !
På båda instanser av visual studio.
Annars händer lustiga saker, och controllen kommer inte kunna renderas vad man
än gör.
Over & Out !