Jag skulle vilja skriva mina egna beskrivningar av funktioner och Rickard, Mm, märkte det nu precis ... riktigt riktigt ruskigt korkat tycker jag. Rickard, Jo det förstår jag, men jag förstår inte hur man kan utelämna denna feature från VB.NET editorn, Rickard, Håller med, något borde de ha löst det med. Well well ! Får köra på VBComment till whidbey kommer!intellisense-beskrivningar av funktioner & klasser
properties, så att utvecklaren som använder mina klasser får beskrvining
direkt i intellisensens popup. (Vad den gör, returnerar etc. )
(Alltså Tooltips direkt i IDE't)
Hur gör man detta för vb.net ?
Jag hittar en del artiklar om detta, men får det inte att fungera ...
Vad jag än gör!
Vad jag hittat så verkar det som om det
bara går för C# ... Men det kan ju inte stämma!! Det är ju som att skjuta
sig själv i foten, men det går bara i vänstra foten inte på högra!!!Sv: intellisense-beskrivningar av funktioner & klasser
XML Kommentarer är enbart för C# i nuvarande versioner, med från och med VS2005 så kommer det att finnas för VB.NET med. Det finns dock 3e parts verktyg för VB.NET.Sv:intellisense-beskrivningar av funktioner & klasser
Förstår inte varför man har denna begränsning, är det för att få folk att
föredra C# bara för att det råkar vara många microsoftkillars referensspråk.
ILLA !
Men okej, tack för input Andreas.
Hittade också en del 3'e parts komponenter som ska laga till det som MS
inte klarar, och få igång det under VB.
Ett av dessa program finns här för de som vill ha samma funktionalitet:
http://www.gotdotnet.com/team/ide/helpfiles/VBCommenter.aspx
Over & Out !Sv: intellisense-beskrivningar av funktioner & klasser
Inte alls - När du arbetar med C# i Visual Studio.NET så arbetar du med en helt annan editor, skrivit av ett annat team, än när du arbetar med VB.NET. Visual Studio.NET är en form av gemensamt skal för de olika editorerna som bistår med en viss funktionalitet.Sv:intellisense-beskrivningar av funktioner & klasser
eftersom den redan finns för C# editorn.
I min värld skulle det vara ungefär som att att tänka
"Vi tillåter programmerare skriva IF-satser i C#, men inte i VB.NET, det kanske tar vi till nästa version!"
Tycker inte du det ?Sv: intellisense-beskrivningar av funktioner & klasser
Nä, jag kan förstå att det inte var någon prioriterad feature för VB.NET teamet, däremot kan jag tycka att de borde släppt det i form av ett Service Pack vid det här laget.Sv:intellisense-beskrivningar av funktioner & klasser
Over & out !