Hej! Du kan ju hacka koden lite ;-) hehe... men det skulle nog inte skaparen tycka om... Precis vad jag själv antog, det går inte att komma runt detta problem på ett enkelt sätt, tack för ditt svar. (Det är en sökkomponent, så om inte tillverkaren kan ge mig access till detta får jag leta upp en ny, alternativt skapa en egen...) Någon som har tips på komponenter som söker igen servern på fysiskt innehåll?)mapp med punkt
Jag har en komponent som jag vill använda, men för att den ska fungera krävs det att jag skapar en mapp i stil med:
system/min.mapp/
dvs jag måste skapa en mapp som innehåller en punkt.
Säkerhetsmässigt tillåter jag dock en punkter i mina mappar så jag undrar om man kan komma runt detta på något sätt, ty jag har inte källkoden till komponenten.
Någon som har tips på tillvägagångsätt? Kan man anropa mappen med något annat än . även om det är . som menas? (Har kontaktat tillverkaren men inte fått något svar.)Sv: mapp med punkt
Svaret är då nej, det finns inget du kan göra för att få . att inte bli punkt. Du får vänta och se
om han som skapade den vill justera detta. Nackdelen med 3de parts komponenter :-(
Vad gör den? nyfiken.
Mvh JohanSv:mapp med punkt