Tjena, Jag tycker att ASP.Net är en självklarhet ;) Vi har integrerat våra egenutvecklade mid- & backoffice applikationer mot Navision iaf =) Du kan faktiskt titta på ett som finns kod till - se www.asp.net hehe, pinsamt, som moderator på www.asp.net så borde jag tänkt på det.. Tycker absolut du ska bygga med ASP.NET Webservices. (XML, SOAP).E-handel med koppling till affärssystem?
planerar att bygga en E-handel som till en början ska vara tämligen enkel.
Dock vill jag bygga den så att man i framtiden kan göra den mer avancerad.
Hur skapar man exempelvis en koppling mellan E-handelssystemet och företagets affärssytem?
Vilken programmeringsspråk bör man bygga E-handelslösningen i för att detta ska ske så smidigt som möjligt?
ASP 3.0 eller ASPX (C# eller VB)?
Med vänlig hälsning,
Johan ÄlverdalSv: E-handel med koppling till affärssystem?
Du måste först veta vad för affärssystem som företaget har, har dom tex SAP, så finns det garanterat böcker som beksriver hur du med .Net kan kommunicera med SAP, ev via COM interface.
Om du inte vill koda för mkt, så kan du alltid inhandla Microsoft Commerce Server.Sv:E-handel med koppling till affärssystem?
Sv: E-handel med koppling till affärssystem?
Sv:E-handel med koppling till affärssystem?
Tack pelle för att du har ögenen öppna ;)
Commerce Starter kit:
http://www.asp.net/StarterKits/DownloadCommerce.aspx?tabindex=0&tabid=1Sv: E-handel med koppling till affärssystem?
Om du i framtiden behöver skala upp till en riktig e-handelsplattform (t.ex. Biztalk)
då kan du lätt integrera din befintliga komponenter där.
C# eller VB.net: välj det du gillar bäst.