I traditionell ASP har jag alltid använt mig av include-filer för att bygga upp struktur och menyer för en sajt. Det funkar ju finfint då ex Dreamweaver visar includefilerna i Design-view. Hej Johan, Snart kommer Visual 2005 och där kan du se det i designläget :) Jag har precis laddat ner och installerat VS 2005 BETA. Går det att utveckla för FrameWork 1.1 i den versionen eller blir det automatiskt för FW 2.0? Johan A: Kalas! Innebär det då att jag kan skapa 1.1 Applikationer med VS 5 Beta ? Gäller samma princip för windows forms applikationer? Nej du kan inte skapa 1.1 apps i VS 2005, men du kan köra 1.x apps under .Net ramverk version 2.0Bra sätt att fixa design i ASP.NET?
Jag håller på att gå över till ASP.NET och undrar om någon kan ge lite tips om hur man "på rätt sätt" kan bygga en struktur så att sajten blir enkel att uppdatera och om det även fungerar att se layouten i Visual Studion är det ett plus.
Tacksam för vägledning.
JohanSv: Bra sätt att fixa design i ASP.NET?
I ASP.net så är det bästa att använda Web User Controls, motsvarar ungefär Inlude med ASP.
Att man kan se hur det ser ut i designläge i Visual Studio .net tror jag inte det, med Web Custom Controls så går det iallafall.
/mSv:Bra sätt att fixa design i ASP.NET?
Sv: Bra sätt att fixa design i ASP.NET?
Sv:Bra sätt att fixa design i ASP.NET?
Ta en titt på detta inlägg på min blog för mer information om att få både 2.0 och 1.1 att fungera på samma dator:
http://fredrik.nsquared2.com/viewpost.aspx?PostID=116Sv: Bra sätt att fixa design i ASP.NET?
Sv:Bra sätt att fixa design i ASP.NET?