Hej på er alla. Hej Fredrik, Jag har kollat på det ganka mycket och är helnöjd. Men en hel del återstår säkert att lära :) Har tittat lite på det, kan dock itne använda det till något då det inte skulle vara lämpligt på något sätt att släppa programvaror baserat på en beta-version :/ (+ att någon golive-licens inte är släppt än) Jag har fullt upp med att utveckla i ASP.NET och VB.NET (komponenter), Jag har mest läst om nyheterna. Men det känns som att det kan vara värt att vänta lite iom att ASP.Net 2.0 befinner sig i beta?! Minns att det var en del ändringar i 1.0 mellan första betan och final. Jag säger som Ola, har faktiskt inte haft tid eller ens möjlighet att få loss tid för detta just nu. När man sitter inne i projekt är det vanligtvis först då kunden vill ha det ena eller det andra som man börjar. Så var det även med .net generellt. Men snart måste jag in i det också för att inte hamna på efterkälken. Största problemet är ju oxå att man inte får göra nått skarpt förrän i Beta 2 med Go Live, och det är ju inget vem som bara får sådär. Tjena Fredrik! Johan B, Var på PDC i Los Angeles för ett drygt år sen när dom visade ASP.NET 2.0 för första gången (såvitt jag vet iaf) samt var på kurs på Informator i ASP.NET 2.0 för några veckor sen så jag har kollat lite på det. Tyvärr tillåter inte jobb och uppdrag att jag lägger så mkt tid på det men jag kan säga att det ser väldigt lovande och intressant ut. Martin: Fredrik: När kommer första "skarpa" versionen släppas, om ni tar en kvalificerad gissning? Rickard, Hur många av er har tagit en titt på ASP.Net 2.0
Jag är lite nyfiken på hur många av er som har hunnit ta en titt på kommand ASP.Net (ASP.Net 2.0).
Det finns en tråd här på Pellesoft, där man kan ställa frågor kring ASP.Net 2.0, men den har inte varit så aktiv. Antar att det inte är så många av er som ännu har hunnit testa ASP.Net 2.0?
Jag skriver detta inlägget enbart av ren nyfikenhet.Sv: Hur många av er har tagit en titt på ASP.Net 2.0
Jag har kollat på det, inte programmerat något än tyvärr.
Det finns mycket intressant och jag väntar redan på att börja programmera 2.0
En orsak till att jag inte börjat är att jag fått fel när jag ska installera VS.net 2005 Express beta 1
Förresten, grattis till din MVP!
/mSv:Hur många av er har tagit en titt på ASP.Net 2.0
Sv: Hur många av er har tagit en titt på ASP.Net 2.0
så jag har inte en minut över faktiskt att hinna titta på ASP.NET 2 nu... :)
Kanske längre fram i vår... De nyheter jag läst om verkar bra.
Förhoppningsvis kan vi uppgradera våra ASP.NET projekt ganska lätt.. ?
Funkar det lär vi gå över till ASP.NET 2 ganska snabbt.
OlaSv: Hur många av er har tagit en titt på ASP.Net 2.0
Sv:Hur många av er har tagit en titt på ASP.Net 2.0
Mvh JohanSv:Hur många av er har tagit en titt på ASP.Net 2.0
Är det några problem att köra VS 2005, på samma maskin där man kör VS 2003?
/Johan BirgerssonSv: Hur många av er har tagit en titt på ASP.Net 2.0
Nu svara jag för min bror... :) då han sover...
Jag kör vs 2005 på min win2k3 utan problem... Men tänk på att du inte skall köra det på en skarp burk, dels för att du inte får för licenserna men även att det ka ställa till med lite problem om du inte är van vid att hantera skumma felsökningar i operativet.
Ps, kör själv vs 2005 samt 2003 på en win2k3 utan problem...
mvh JohanSv: Hur många av er har tagit en titt på ASP.Net 2.0
Tyvärr så har dom fått skära bort några delar för att hinna få ut den i någorlunda tid (se http://weblogs.asp.net/shankun/archive/2004/08/16/215487.aspx) men det verkar ändå rätt så lovande. Sv:Hur många av er har tagit en titt på ASP.Net 2.0
Var du på Svenska festen i Down town (LA)? Nyfiken för jag var där.
För er som är nyfikna på ASP.Net 2.0 kan gå in på min blog och läsa:
http://fredrik.nsquared2.com
För er som är nyfikna, så kommer beta 2 sent i vår/tidig sommar.Sv: Hur många av er har tagit en titt på ASP.Net 2.0
Vi var där men blev inte särskilt långvariga, tyvärr... Lite out of topic kanske men till hösten är det dags igen :-)
http://msdn.microsoft.com/events/pdc/Sv:Hur många av er har tagit en titt på ASP.Net 2.0
Och hur långt därefter kommer MCSD certifikatskraven förändras? Så man inte tar ett par MCP och så blir de "obsolete" när man jobbat sig genom halva MCSD, det är jag rädd för.
Vad tror ni ?Sv: Hur många av er har tagit en titt på ASP.Net 2.0
2005 kommer troligen till hösten eller vintern om vi har tur. En beta2 kommer senare i vår och därefter troligen två RC releaser. MS har satt tider men har redan nu flyttat på dem så vem vet, det är svårt att säga exakt när.
MCSD vet jag ingenting om är, har frågat med inte direkt fått nått korrekt svar på detta.
Du har i alla fall ett år på dig att ta denna så orolig behöver du inte vara.
Mvh Johan