Jag har precis börjat att försöka lära mig ASP.net. Kör du VS .Net? Har valr web projekt? Har du IE på din dator? Hej Johan Testa att högerklicka på en aspx fil, välj Browse with och kolla om IE finns med där, annars lägg till den. Tyvärr Anna-Karin, den enkla gick inte (testade förut, men testade igen). Underligt svar från Microsoft, förmodar att du har IE installerad? Tack Pelle, det var det som var felet.Cant start debugging..
En enkel övning ger följande fel:
Cant start debugging. Unable to find Microsoft Internet Explorer.
När jag titta runt så ser jag att
<%@ Page language="c#" Codebehind="WebForm1.aspx.cs" AutoEventWireup="false" Inherits="EmployeeInfo.WebForm1" %>
är gulmarketat, är det rätt?
Jag ser också att Target Scema är (Internet Explorer 5.0) det bör väll stämma.
Vad jag har gjort (enligt en bok jag har) så har jag bara ritat upp några kontroller, inte skrivit någon
kod är. Jag har IIS och den är igång.
Vad gör jag åt detta (nybörjar fel)
Sv: Cant start debugging..
Peblemet är att debugerna inte hittar internet explorer som den vill starta ditt projekt i.
Mvh JohanSv:Cant start debugging..
Svar ja
Svar ja
Jag kör enbart med Microsoft produkter (inkl VS 7.1).
Jag har hållit på en del med C# nu, och inga problem.
Jag har i många år kört vanlig ASP, inga problem.
Kan jag "visa" debuggern var min explorer finns (inte i kylskåpet).Sv: Cant start debugging..
Himla smidigt att kunna hägerklicka på en fil och välja att se hur den ser ut i andra webbläsare än IE.
//Anna-KarinSv:Cant start debugging..
Sv: Cant start debugging..
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vsa/html/vmerrcannotdebugunabletofindmicrosoftinternetexplorer.asp
Men tydligen hänger det ihop, här är ett klippt förslag på lösning:
<info>
Microsoft Internet Explorer 6.x Repair for Windows XP
From the Start menu, select Search, select All Files and Folders.
Select More Advanced Options and place a checkmark beside Search Hidden Files and Folders option.
Ensure that Search System Folders and Search Subfolders are also checked.
In the All or Part of the File Name box, type ie.inf
In the Look In drop-down menu, select C: or the letter of the hard drive that contains the Windows folder.
Click the Search button.
In the search results pane, find the ie.inf file located in Windows\Inf folder.
Right click the ie.inf file and click Install on the context menu.
Reboot the computer when the file copy process is complete.
</info>Sv:Cant start debugging..
Jag kan iof inte förstå varför jag har fått detta fel, jag har inte labbat med andra läsare, men nu fungerar det kalas.