Hejsan Mikael, Det är WSE 2.0 jag kör med. Winapp med webbservice
Har utvecklat en winapp som anropar en webbservice. Funkar lysande på min maskin.
Nu tänkte jag deploya min winapp till en annan datorn. Kompilerar den med en relase. Dock så vill den inte känna igen mitt webbserviceanrop?!?! Använder WSE 2.0
Exception: System.IO.FileNotFoundException
Message: Fil- eller sammansättningsnamnet Microsoft.Web.Services2, eller ett av dess beroenden, hittades inte.
Source: myFunc
at VismaOrderGranskning.myFunc..ctor(String getCustNo, String sCountry)
at VismaOrderGranskning.anotherFunc.here()
Och när jag ser vad som läggs i bin/release så finns där inget som refererar till min webbservice.Sv: Winapp med webbservice
Du använder troligen Web Service Enhancements 2.0 va? Då måste du <b>installera</b> det även på de datorer som din applikation skall köras ifrån. Anledningen till detta är att WSE installerar sig i GAC:n på datorn. Det finns en <b>Reditributable</b> som du kan skicka med, jag vet dock inte om det finns någon <b>Merge Module</b> som du skulle kunna integrera i ett eget installations program.Sv:Winapp med webbservice
Och attans för det innebär att jag måste skicka med den ( på något sätt:) ).
Men det får jag laborera med. Eller så tvingar jag teknikerna att skicka ut den via AD till företaget som ska ha det.
/Mvh
Micke S