Är det någon som råkat ut för detta problem? När jag ändrar min kod i CodeBehind-forumuläret t.ex: Om du skriver det codebehind så är det dll:en du måste skicka upp för att ändringen skall ses. Tack för ditt snabba svar, såhär är det: Chri.... Jag provade att skapa en ny sida: WS2003.aspx. När jag kört build och kompilerat och sedan försökte nå sidan fick jag följande felmeddelande: final.skadebas.com.WS2003 ??? är det ditt namn? namespace.klass? SMÅTT PINSAMT!!!Webb kompileras ej på Windows Server 2003 (IIS 6.0)
<code>
Response.Write("HEJ PÅ DIG")
</CODE>
och sedan kör "Build Solution" ser allting ut att vara OK, inga felmeddelanden men när jag tittar (uppdaterar sidan) kan jag ej se min ändring.
Tacksam för hjälp!Sv: Webb kompileras ej på Windows Server 2003 (IIS 6.0)
Sv:Webb kompileras ej på Windows Server 2003 (IIS 6.0)
Webben ligger på WS2003, jag ansluter från min arbetsstation via Visual Studio och FrontPage Server Ext. Härifrån bygger jag min solution, på WS2003 har jag en .bat-fil som jag har kört för att registrera alla dll:er och allt fungerar så långt. Om jag uppdaterar en sida (HTML) så fungerar det men om jag uppdaterar i CodeBehind fungerar det ej, jag förstår ingenting.Sv: Webb kompileras ej på Windows Server 2003 (IIS 6.0)
Är du säger på att filen compileras om då? Sedan kan man ha lite problem med cachen...
Om du ändrar html sidan hos dick och skickar upp den går allt bra?
Om du kompilerar projektet hos dig och skickar upp dll filen vad händer då?
mvh johanSv:Webb kompileras ej på Windows Server 2003 (IIS 6.0)
Tolkningsfel
Beskrivning: Ett fel inträffade vid kodningen av en resurs som är nödvändig för att utföra den här begäran. Granska tolkningsfelinformationen nedan och gör nödvändiga ändringar.
Tolkningsfelmeddelande: Det gick inte att ladda typen final.skadebas.com.WS2003.
Källfel:
Rad 1: <%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" Codebehind="WS2003.aspx.vb" Inherits="final.skadebas.com.WS2003"%>
Rad 2: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
Rad 3: <html>
Sv: Webb kompileras ej på Windows Server 2003 (IIS 6.0)
mvh JohanSv:Webb kompileras ej på Windows Server 2003 (IIS 6.0)
Allt blir lättare om INTE mappen där alla webbar ligger är skrivskyddad! Nu fungerar det som det skall
:-)
Tack för all hjälp