Hej. Har gjort en ominstallation av SQL server 2000 och nu funkar inte asp applikationen längre när jag debuggar, vilket den gjort tidigare (har inte ändrat någonting i koden). Vad jag gjorde vid ominstallationen var att jag klippte ut databasfilerna, avinstallerade och ominstallerade sql server, attachade filerna och körde programmet i visual studio. Nu får jag följade felmeddelande: När du kör en restore i alla fall (vågar inte svara på attach) så tappas användarkonto. Du får lägga upp det igen. Har aldrig gjort det för. Är ganska grön på sql server, vad bör jag ha för rättigheter osv. I stort, hur gör man alltså. Se till så ASP .Net användaren har access till din databas. Du kör trusted connection, där av ev felet. Jepp det löste bekymret. Tack ska ni ha Pelle och Johan för era svar.SQL Server does not exist or access denied
SQL Server does not exist or access denied
' Execute the command
myConnection.Open()
Dim result As SqlDataReader = myCommand.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection)
klagar på myConnection.Open
Har connection strängen i en web.config fil och ser ut som följer:
<appSettings>
<add key="ConnectionString" value="server=localhost;Trusted_Connection=true;database=Commerce" />
</appSettings>
Tacksam för svar.
MVH ErikSv: SQL Server does not exist or access denied
Sv:SQL Server does not exist or access denied
MVH/ ErikSv: SQL Server does not exist or access denied
Mvh JohanSv:SQL Server does not exist or access denied
MVH/ Erik