Hej! Vad menar du, ska du anropa eventet linkclick manuellt ? aha tror jag förstår nu vad du menar, du vill helt enkelt ersätta eventargs med din egen typ eller? Jag förstår inte riktigt vad problemet är..Initiera eventargs objekt
Jag har en del LinkButton som anropar metoden linkClick....
sub linkClick(sender as object, e as eventargs)
När sidan startas måste jag anropa linkClick för att visa en viss sida annars visas ingen sida eftersom ingen knapptryckning har gjorts.
Hur initierar jag dessa två objekt som jag måste skicka med till metoden linkClick?
Dim s as object = "kalle" 'Eftersom sender är av typen object kan jag ju göra om den till en sträng
Dim e as eventargs ? 'Hur gör jag här?
Mvh
/TJockeSv: Initiera eventargs objekt
Eller menar du att du vill ersätta typen EventArgs med din egen typ?
det kan du göra med delegates och egna handlers ..Sv:Initiera eventargs objekt
ex:
<code>
Dim e As New MyEventArgs
e.hej = "dssd" ' KOLLA!
Me.Page_Load(New Object, e)
Class MyEventArgs
Inherits System.EventArgs
Public hej As String ' KOLLA!
End Class
</code>Sv: Initiera eventargs objekt
Hej!
Nej, jag menar helt enkelt hur jag skriver för att anropa linkClick metoden manuellt.
linkClick(sender as object, e as eventargs)
Dim s as object
s.text = "test" 'Detta blir fel? Vet inte hur jag ska skriva
Dim e as eventargs
Hur tilldelar jag eventargs argumentet som den egentligen får av knapptryckning?
Mvh
/TJockeSv:Initiera eventargs objekt
Vill du anropa ett event manuellt så ska Source vara vilket objekt som helst, och E vara vadsomhelst
som ärver från EventArgs.. (Eller dess interface)
Exempel om du vill kalla på ett event från din egen kåd:
<code>
Dim x As Object = "kalle"
Dim y As New EventArgs
'anropa
BUtton_Click(x, y)
</code>
Vill du tilldela EventArgs objektet något annat, alltså dina egna värden, då måste du ta
nåt annat som ärver från EventArgs, ELLER definiera din egen klass som ärver från System.EventArgs.
Då får du använda min kod ovan.
Förstår du ?
Mvh, Rickard