Hej, är alldeles för ny på asp.net för att kunna lösa det här på nåt bra sätt. Kan du inte använda JavaScript för att kolla vilka rader som är markerade? Jo, det kan jag antagligen, men hur skickar jag det till sidan som ska ta emot Lisse, Jag tror att det är det jag försöker göra, lägga datan i session, öppna nya sidan, läsa session och querysträngen kan du ju nog använda, du sätter bara på dom efter filnamnet exLäsa data och skicka till nytt webbfönster
Har en datagrid-lista med checkboxar. Användaren kan markera rader i listan
som ska användas till en rapport som renderas på en annan sida. Det är inga
problem.
Problemet är att rapporten ska visas i ett nytt fönster och mig veterligen så
kan man bara öppna en ny webbläsare via javascript. Men då kan jag inte
köra den funktion på den ursprungliga sidan som tar reda på vilka rader som
är markerade. Dessa sparar jag i en array i session som sen kan läsas från
sidan som visar själva rapporten.
Jag antar att jag inte kan använda sessionvariabeln längre, vad ska jag använda då?
Tacksam för minsta lilla hint.Sv: Läsa data och skicka till nytt webbfönster
Sv:Läsa data och skicka till nytt webbfönster
och göra nånting med de valda raderna? Kan väl inte skicka via querystring?
Kan man använda hidden på nåt sätt?
Har provat använda följande när sidan submittas, då laddas sidan om med javascriptet.
RegisterClientScriptBlock("OpenWin", "<script language='JavaScript'> window.open('Report.aspx'); </script>");
Det funkar men eftersom sidan ligger kvar cachad hos klienten så varje gång man använder
Back-knappen tillbaka till den sidan så körs javascriptet. Kan man göra nåt åt det då?Sv: Läsa data och skicka till nytt webbfönster
Du kommer bli glad när ASP .Net 2.0 kommer, där kan du näligen välja att vissa knappar skall posta till andra sidor och inte samma som idag :-)
I ditt fall hade jag nog valt att antingen slänga in nått State pattern eller lägga datan i Sessions, och gjort en windowopen historia (javascript) plockat min session och pang utfört det som utföras skall.
Se bara till så din knapp skriver ut scriptet åt dig med response.write så får du en enkel hantering av det hela.
Mvh JohanSv:Läsa data och skicka till nytt webbfönster
göra det som ska göras. Men hur skriver jag till session och gör window.open i samma submit?
Kan man skriva till sessionsvariabler i javascript? Här brister nog mina kunskaper.
Vad menar du med "Se bara till så din knapp skriver ut scriptet åt dig med response.write så får du en enkel hantering av det hela."?
Tycker att navigeringen är krånglig i asp.net, verkar bättre i 2.0 då.
Har hittat en ful-lösning annars, submittar helt enkelt sidan igen efter window.open, då öppnar
den inte nytt fönster varje gång man klickar på Back-knappen.Sv: Läsa data och skicka till nytt webbfönster
window.open('Report.aspx?nån=parameter&en=till')
alternativt kan du i popupen fråga "huvudfönstret". Detta kommer du åt genom
window.opener