Har VB.Net 2003. När jag skall skapa nytt ASP.Net Applikationsprojekt kommer det ett Har ungefär samma problem, den bara står och tuggar. Har inte kollat om ex ie står på arbeta offline på den burken ännu, vilket var en tanke jag fick när jag surfade runt. Men det är mkt irriterande eller hur. troe det, hur kolla. Jag har varit in i mmc och startat tjänsten, tror jag..?? Hjälp... KAn du hjälpa mig på nåt sätt? Verkar som att du har kunskapen. Hej Hej igen Jag kan inte surfa dit, såg dessutom att min version är 5.1 förinstallerat i mitt XP, funkar det med ASP.? Jag har tydligen 5.1 installerat. JAg hittar ingen "standardwebbplats". Har du provat att bara surfa till localhost? IIS 5.1 finns under Administrationsverktyg, dock kan jag ej surfa till localhost. Något virus vet jag att jag inte har. Var kan jag hämta 6.0?? Testa om du skriver 127.0.0.1 om det går då. Ibland om det blir fel i installationen av IIS så tillåter den inte "localhost" (har själv råkar ut för det), men lokalt IP-nummer tillåter den alltid. Fungerar inte det, så är en ominstallation av IIS att rekommendera. IIS 4 körs under NT4 OK, tack. kolla i eventviewern om du kan se något felmeddelande där...Problem med IIS och Webapplikationer
felmeddelande om att ingen server hittas. Hur kommer jag runt detta. Jag har IIS installerat
med den verkar inte hitta min http./localhost
Beror det på nåt annat, jag har ominstallerat och kollat lite allt möjligt på MS -support.
Snälla, nån som vet. Som det är nu kan jag inte köra ASP-sidor, vilket betyder att VS
kan för tillfället slängas i pappaerskorgen.
MVH
RickardSv: Problem med IIS och Webapplikationer
Följer intresserat denna tråd.
/AnnSv:Problem med IIS och Webapplikationer
Sv:Problem med IIS och Webapplikationer
Sv: Problem med IIS och Webapplikationer
Beroende på vilket OS du har, men "Start" "Kör" skriv inetmgr.exe klicka OK, borde starta fönstret för IIS, expandera noden för din dator och sedan noden Webbplatser, markera "Standardwebbplats", kolla på knapparna upptill ifall du kan starta eller stoppa, eller högerklicka på "Standardwebbplats" ifall Starta är nedgråad så är IIS:en igång.
/JockeSv:Problem med IIS och Webapplikationer
Ifall du har IIS igång ska du kunna surfa till: http://localhost/iishelp/iis/misc/default.asp
/JockeSv: Problem med IIS och Webapplikationer
Kan jag hämta hem IIS 6, eller kostar den pengar? Har letat på MS hemsida men kan "f-n" inte hitta den för nedladdningen där, kan du?
MVH
RickardSv:Problem med IIS och Webapplikationer
Det finns ett alt.under menyn åtgärd som säger anslut...vet du hur/var jag
kan ladda ner IIS 6.0?
MVH
RickardSv: Problem med IIS och Webapplikationer
Är IIS igång och rullar så ska två fönster öppnas.
Sen kan du kolla på kontrollpanelen under Administrationsverktyg också, där ska Internet Information Services finnas, dubbelklicka på den och kolla så att den inte är stoppad.
I värsta fall så får du installera om IIS, kolla även så att du inte har något "roligt" virus inne som stängt din IIS. Code Red och Nimda är visserligen gamla spöken, men de lever nog fortfarande
//Anna-KarinSv:Problem med IIS och Webapplikationer
Sv: Problem med IIS och Webapplikationer
Sv:Problem med IIS och Webapplikationer
IIS 5 körs under Win2000
IIS 5.1 körs under WinXP
IIS 6 körs under Win Server 2003
För att köra IIS 6 måster du byta OS till Server 2003. Men jag kan inte tänka mig att det är något problem med IIS 5.1 i denna situationen, så kör jag och det fungerar bra.
/JohanSv: Problem med IIS och Webapplikationer
Jag har ominstallerat 5.1 och nu kan jag starta ASP-projekt i VB.net på min bärbara.
MEN;MEN;MEN.
På min stationära fungerar det fortfarande inte. Har avinstallerat och installerat
ca 5 ggr...om jag markerar IIS i mmc så händer inget, programmet bara står stilla,
tror fet hänger sig, med det visar inte detta i klartext i Aktivitetshanteraren.
Vet någon nåt.Sv:Problem med IIS och Webapplikationer
start/kör eventvwr
mvh
Anders