Hej! Using betyder att en Dispose automatiskt kommer att utföras på det objekt man använder i using när du lämnar scopet. Se ett scope det som finns innan för { och } det finns, klass scope, Johan, tack för svaret. Bitmap är en klass, det är själva grunden för grafiken. Den tillhanada håller pixel data och attribut för bilden. Det jag tror man gör där (har inte kollat så noga nu) är att skapa en gråskalabild. Kan ha fel. Hur blir detta i asp.net
Hur skriver jag om detta i asp.net??
Förstår inte using??
Vad är det i asp.net???
System.Drawing.Bitmap b = new System.Drawing.Bitmap(“c:\\original_image.gif“);
System.Drawing.Image thmbnail = b.GetThumbnailImage(100,75,null,new IntPtr());
OctreeQuantizer quantizer = new OctreeQuantizer ( 255 , 8 ) ;
using ( Bitmap quantized = quantizer.Quantize ( thmbnail ) )
{
quantized.Save(“c:\\thumnail.gif“, System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Gif);
}
OctreeQuantizer grayquantizer = new GrayscaleQuantizer ( ) ;
using ( Bitmap quantized = grayquantizer.Quantize ( thmbnail ) )
{
quantized.Save(“c:\\thumnail.gif“, System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Gif);
}Sv: Hur blir detta i asp.net
metod sscope, property scope, if scope etc... varje scope äger sin instans instanser från högre scope kan nås i innescope men inte tvärt om.
Hur du skriver om det i Asp .Net? tja Asp .Net är ett ramverk så du skriver koden som den är :-) sedan vet jag ju inte vad du skall göra med den, en fördel är ju dock att första vad man gör innan man gör nått så man inte råkar göra nått helt tokigt. Du kan exempelvis läsa mer om dessa klasser i böcker och eller MSDN Library. Ett tips är att du skaffar någon kul ASP .Net bok som beskriver dess uppbyggnad, exekverings process etc... då det skilljer sig en hel del från hur ASP med VbScript hanterades.
Mvh JohanSv:Hur blir detta i asp.net
Förstår bara inte vad den vänstra delen är för ngt??
Bitmap quantized = grayquantizer.Quantize ( thmbnail )
Är det en variabel eller ?
I så fall av vilken typ då?Sv: Hur blir detta i asp.net
Mvh Johan