Hej Hej, Lokalt får jag inte felet, men om jag lägger mina .net filer DIREKT under domänroten så fungerar det men dock inte under en mapp ex domän/testmapp/default.aspx. Peter, Nejdå, jag har för en klient utvecklat ett admin gränssnitt för en nyhets sida och ett mini community, det lade jag i en mapp under public, kallad admin/... behörigheten styrdes via Forms Authen i två st web.config filer... och jag har asp.net filer i både rooten och underkatalogen, de fungerar fint. Har andra problem, men asp.net filer fungerar iallafall Det va som andreas skrev, BIN mappen skulle ligga under public och web.config och resterande netfiler i valfi mapp ... vicken nybörjare man är :) Problem med asp.net applikation på Loopia?
Har precis börjat jobba med .net efter en tids utbildningar och har nu testat att ladda upp en jätte enkel Hello world sida men får dock detta meddelande:
Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------
Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.
Jag har satt "CustomErrors" till Off men det är fortfarande samma fel.
Tillägas ska att jag testat och ladda upp alla "all files needed" till en mapp under min domän på Loopia. Några inställningar jag har missat i configfilen? Måste Loopia göra nåt? Någon som kan punkta upp hur man deployar sin .net applikation på ett webbhotell (med .net stöd)? Sv: Problem med asp.net applikation på Loopia?
Svårt att veta vad det kan vara för fel om du inte får felet i klartext, de har troligen stängt av detta stöd på web-serven? Dock bör du ju få samma fel loklat? om inte så kan det ha med rättigheter att göra på deras server, eller .Net version...
Mvh JohanSv:Problem med asp.net applikation på Loopia?
Kan man bara köra .net under public mappen på sitt webhotell? Sv: Problem med asp.net applikation på Loopia?
Dll filen/filerna som din sida skapar kan du inte flytta runt, de måste alltid ligga under bin-katalogen.Sv: Problem med asp.net applikation på Loopia?
Hotellet är just loopia.Sv:Problem med asp.net applikation på Loopia?
tack för hjälpen alla :)