Hej! Det fungerar nu, fast det blev en fullösning. Skrev ett litet program som letade kataloger och räknade ut vilka namespaces jag hade i det delade projektet. Parsade sedan original Reference.cs och såg till att stoppa in using på alla de namespace jag hittade innan 14:e raden. Såg sedan till att bara få med första klassen.Webservice: Dubbla klasser, en på servern, en skapas av vs.net?
(c#, om det nu hjälper)
Jag sitter med webservices och vet inte riktigt vad jag gjort för dumt nu ;)
Jag har tre projekt, ett delat med några klasser som ska föras över mellan klient och server samt ett asp.net-webservice projekt och ett windows program. Asp.net projektet och windows programmet har alltså det delade projektet tillagt bland referenserna.
Probemet är att vs.net skapar ytterligare en klass med exakt samma medlemmar i windows programmet som det finns i klassen i det delade projektet. Följden blir att servern kommer skicka ner lite data som windows programmet sedan kommer skapa ett objekt utav som sedan är rätt oanvändbart eftersom att resten av koden i windows programmet bygger på att det som retuneras är ett objekt utav den klass som finns i det delade projektet.
Hjälp?Sv: Webservice: Dubbla klasser, en på servern, en skapas av vs.net?
Fungerar, men kräver att programmet körs varje gång man uppdatera en webreferens