Den fungerar klcokrent när jag tar med alla resultat sorterat på alla spelare. Men vill nu kunna sortera ut bara en spelare Typ. Spelare 2 Löste det själv tillslut. Vill bara påpeka att ett mer lämpligt ställe för denna fråga hade varit <b>databaser -> sql-server/msde</b> då den inte innehöll inget ASP.NET relaterat (även om du använder frågan i en ASP.NET applikation)Har en lång Frågesats som jag inte får att fungera!
string SqlCmd = "SELECT m.Namn, ";
SqlCmd+="Round(avg(IIF(resultat is null,0,resultat)/IIF(serier is null,1,serier)),1) as Snitt,";
SqlCmd+="SUM(r.Serier) AS Antser,";
SqlCmd+="(SELECT ROUND(AVG(resultat / serier),1) FROM resultat WHERE Spelare = ID AND H_B = 'H') AS Hsnitt,";
SqlCmd+="SUM(iif(H_B='H',r.serier,0)) AS Shemma,";
SqlCmd+="(SELECT ROUND(AVG(resultat / serier),1) FROM resultat WHERE Spelare = ID AND H_B = 'B') AS Bsnitt,";
SqlCmd+="SUM(iif(H_B='B',r.serier,0)) AS Sborta,";
SqlCmd+="ROUND(SUM(r.poang)/SUM(r.serier),2) AS Psnitt, MAX(r.resultat) AS Bästa,";
SqlCmd+="MIN(IIF(serier = 4,r.resultat,null)) AS Sämsta FROM Medlemmar AS m INNER JOIN Resultat AS r ON m.ID = r.Spelare WHERE r.Spelare =2 ";
Får följande fel:
Du försökte köra en fråga med en mängdfunktion som inte innehöll det angivna uttrycket 'Namn'.
Kan ngn hjälpa mig på traven.
Sv: Har en lång Frågesats som jag inte får att fungera!
Med HAVING r.Spelare =2
GertSv:Har en lång Frågesats som jag inte får att fungera!