Hej! Får nog öva lite på klippa och klistra :) Sorry! Här är ett exempel på DB-koppling: Då får du nog visa mer kod. Det är ju troligen där det är fel, eller?System.Data.OleDb.OleDbException: Odefinierat fel!
Jag vet att frågor kring databaskopplingar är mycket vanliga men jag lovar, jag har lusläst hela internet (även pellesoft) på svar angående mitt fel!
Allt fungerade ända till jag skulle ladda upp filerna på servern. Jag körde alltså lokalt innan.
Det strula lite på servern och jag började då köra lokalt igen för att rätta till vissa sökvägar ect.
Det som händer nu är att så fort jag försöker använda mig av conn.Open() får jag följande felmeddelande : System.Data.OleDb.OleDbException: Odefinierat fel. (Jag kör mot access)
Jag testar att köra andra (gamla) projekt som jag kört lokalt...Fungerar inte längre! Samma felmeddelande så fort jag vill kontakta databasen. Jag har kollat med sövägar, rättigheter på db filen 1000ggr.
Jag provade att installera om IIS6.0 då jag läst på pellesoft. Hjälper inte heller.
Här min anslutning jag använder mig av
<code>
dim conn as new OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & Server.MapPath("db/me.mdb"))
dim myCommand as new OleDbCommand("SELECT * FROM Jag",conn)
.......
.......
'Lite längre ned använder jag följande kod:
conn.Open()
</code
Någon som har några förslag!
Mvh
/JockeSv: System.Data.OleDb.OleDbException: Odefinierat fel!
Sv: System.Data.OleDb.OleDbException: Odefinierat fel!
<code>
Public Function getDB() As Integer
Dim conn As New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & Server.MapPath("db/me.mdb"))
Dim cmd as new OleDbCommand("SELECT * FROM Jag",conn)
conn.Open()
cmd.ExecuteNonQuery()
conn.Close()
End Function
</code>Sv:System.Data.OleDb.OleDbException: Odefinierat fel!
Tack för att du svarade, men din databaskoppling är exakt likadan som min.......Och förövrigt tror jag inte det är problemet. Jag tror det handlar om antingen bugg eller konto problem. Det kan knappast vara något syntaxmässigt då tidigare fungerande projekt slutat fungera.
Mvh
/JockeSv: System.Data.OleDb.OleDbException: Odefinierat fel!