Tja, Jag känner inte till så många, men Cornerstone har bra rykte samt Patrik Löwendahl (MVP) som är instruktör hos Cornerstone inom .Net. Tänkte precis säga setsamma. Ska man gå en MOC-kurs så tycker jag det kvittar fullständigt var man går den, det enda som är intressant är vem som är instruktör. "vem som är instruktör" >"vem som är instruktör" <antingen genom att jag känner till honom sedan tidigare eller att jag kollar upp honom på nätet. Naturligtvis. Tyvärr tror jag dock inte jag på rak arm känner till någon svensk kvinnlig instruktör (inom mina tekniska områden som .Net eller SQL Server, gäller det t ex presentationteknik eller annat är det annorlunda) som skulle göra att jag skulle välja hennes kurs. Men skulle t ex Kalen Delaney eller Kimberly Tripp dyka upp i närheten för att prata SQL Server skulle jag inte tveka att gå. :)Bästa utbildningsföretaget, vad gäller .NET?
Tänkte kolla igenom lite kurser som eventuellt ska gå i ämnena .NET och OO/UML. Undrar därför vad ni har för erfarenheter och om ni rekommenderar något företag framför de andra, eller om det handlar om en viss lärare man ska följa.
Jag själv har lite erfarenhet av Learning Tree, undrar därför hur det är att vara elev hos de andra, ex.vis Cornerstone, Jönsson Lepp, Informator, Init m.m.
Jag har valt att lägga mitt inlägg i asp.net, eftersom jag mestadels jobbar med webforms och därför att det är den tråd som besöks mest, hoppas ni ursäktar.
Kanske vore det ide med en egen tråd, ".NET -> Utbildning"Sv: Bästa utbildningsföretaget, vad gäller .NET?
Sv:Bästa utbildningsföretaget, vad gäller .NET?
Calista är rätt duktiga oxå. Sedan har vi flera andra företag i sverige som sysslar med utbildning.
Jag tror det är som med böcker, det är smaksak vilka man anser som bäst då man lär på olika
sätt. Ta och kontakta några fråga dem lite och känn på dem.
Mvh JohanSv: Bästa utbildningsföretaget, vad gäller .NET?
Sv:Bästa utbildningsföretaget, vad gäller .NET?
Har inte det med företag att göra? ;-)
Mvh JohanSv: Bästa utbildningsföretaget, vad gäller .NET?
>Har inte det med företag att göra? ;-)
Tja, det har det väl, men bara för att en kurs går på ett visst företag där jag vet att en viss instruktör <b>ibland</b> håller kurser betyder det väl inte att den kursen jag funderar på att gå <b>kommer att hållas</b> av just den instruktören jag vill gå kurs hos? Lång fin mening det där.. :)
Alltså, om jag funderar på att gå en MOC-kurs kollar jag med företagen som håller den vem som kommer att vara instruktör på respektive ställe. Sedan väljer jag utifrån det (och andra kriterier som geografi etc förstås). Detsamma gäller till viss del för icke-MOC-kurser också. Förutom att kolla om innehållet är intressant så vill jag gärna veta om instruktören är bra, antingen genom att jag känner till honom sedan tidigare eller att jag kollar upp honom på nätet.Sv:Bästa utbildningsföretaget, vad gäller .NET?
eller henne ;)
/mickeSv: Bästa utbildningsföretaget, vad gäller .NET?