Hej, Viewstate funkar bara som du säger vid en postback. Om du sticker iväg till en helt annan sida så kommer viewstate inte att fungera. Hur skulle det funka med en "vanlig" Input-button och onClick="history.back()" här? Tack för svaren!Spara ifyllda värden i formulär
Jag har en väldigt stor söksida, alltså med många fält att fylla.
När man klickar på "Sök" kommer man till en annan sida som skriver ut sökresultatet.
Nu ska jag ha en Back-knapp där man klickar och komma tillbaks till sökformuläret och har allt man fyllde i redan ifyllt.
Alltså om användaren kommer på att dom glömde fylla i något vill man backa och slippa fylla i allt annat en gång till.
Hur gör man detta på smartast sätt?
Kan tänka mig att det har något med Viewstate att göra? Men detta är väl inte en postback?
/JockeSv: Spara ifyllda värden i formulär
Du får istället titta på någon av de två andra "state bags" som finns: Cookies eller Sessions. Sv:Spara ifyllda värden i formulär
Vet inte om den behåller alla värden från sidan du kom ifrån (som t.ex. val i dropdowns, checkboxar m.m.) men kan vara värt att kolla... Sen kanske det beror på hur du går till resultatsidan från söksidan också...Sv: Spara ifyllda värden i formulär
Jag provade att göra en gammal hederlig "history.go(-1)", och det funkade bra.
Vet inte om det är "fult" sätt att göra det på, men det funkar ju i alla fall.
/Jocke