hallå där Oj vilken fråga... ;-)asp.net
jag behöver råd.
hur mycket pengar skulle ni ta om ni skulle bygga en enkel hemsida som består av 5-6 sidor. där kunde/ägaren till siten, ska ha tillgång till en admin sida där han kan ändra några saker så som telefonnummer, öppet tider, han ska ocksa kunna ändra data om tex. deras verksamhet.
det var allt.
hur mycket pengar skulle ni ta för en sånt hemsida.Sv: asp.net
Det hela vore nog vad behöver du för kvalité och hur bra kunskap skall den som bygger det ha?
För vem som kan ju bygga det för 200 kr om det vore så ;-) men då kanske det inte blir det absoluta
superba lösningne jämfört med en hårdknackande super konsult med 2000h timmen ;-)
Men annars låter det väl som ca 3-4 dagarsjobb då inkl testning, deployment, bugfix och leverans.
Svårt att säga då man inte har hela specen. Men säg 3-5h 8 h dagen.
ca 40 h och en (svarjobbare, Göran se inte detta...) borde väl kunna få 100-200 kr i timmen.
Dvs. 4000-8000 kr. borde det väl vara värt för någerlunda erfaren utvecklare... Dock skall jag väl inte säg så mkt då jag inte kommer göra detta jobb. men om du får ett pris av någon så har du i alla fall nått att jämföra efter. Säger de lägre :-) då skall du vara glad. Högre, ja då kanske du skall fundera lite på vad du betalar för... men observera, jag har inte sett specen så jobbet kan mkt väl vara både kortare eller längre.
Mvh Johan