Hej! På webbhotellet så brukar din databasanvändare du får; redan ha fullständiga rättigeheter i databasen. Det är väl nått webhotel ägarna måste göra? Databasen är inte skapad än. Dotnetnuke skapar automatiskt databasen och därför måste den ha fulla rättigheter att ändra, skriva och radera. Databasen måste finnas! DNN skapar alla objekt. Det räcker att du är dbo i din databas, och det brukar du generellt vara.Ändra behörigheterna för ASPNET användaren
Använder mig av Dotnetnuke och ett steg inom installationen är att man ska ge behörighet till ASPNET user att skriva, läsa och rader... för att sedan skapa databaser och sådant automatiskt.
När jag gör detta på min egen dator går det helt okej, men jag fattar inte hur jag ska göra det i mitt webbhotell. Jag har laddat upp filerna, men sedan har jag ingen aning om hur jag ska ge fullständig behörighet till ASPNET user.
Nån som kan hjälpa?Sv: Ändra behörigheterna för ASPNET användaren
Sv: Ändra behörigheterna för ASPNET användaren
Mvh JohanSv:Ändra behörigheterna för ASPNET användaren
Jag har mejlat supporten på mitt webbhotell, web10.se, och frågat om det är något de ska fixa.Sv: Ändra behörigheterna för ASPNET användaren
/micke