Av ren klantighet råkade jag skapa en mapp med namnet ~ på webservern. Mappen ligger i en undermapp till roten men pekar på roten så jag kan inte ta bort den. Kan inte heller döpa om. Vad göra förutom att ringa ett samtal till supporten och skämmas som en hund och förklara att man labbar på deras server. Jag råkade göra det för ca två år sedan på min ftp, och jag fick inte bort den igen. tyvärr access denied i alla fall. Även i ie ftp. Eftersom mappen pekar på rooten så får jag inte ta bort den, villket kanske är tur ;-). Återstår att ringa det där samtalet..... Har du testat att ta bort den via DOS? felsäkertläge eller nått? Mappen skapades på en extern server (win 2003 server) som jag inte har tillgång till mer än genom vanligt ftp. Mappen med namnet ~ skapade jag med kod typ Directory.CreateDirectory(mappnamn). Fattar inte riktigt hur det gick till, men höll på att labba med mina konfigurationsfiler för appen och vips så döptes en mapp som skulle heta Albums om till ~. Kör jag ftp i dos så blir det access denied. Tror du måste kontakta webbhotellet. Dessa mappat måste flyttas till en temp-mapp och raderas från den.Hoppsan.. skapade visste mapp med namnet ~ (tilde)
Sv:Hoppsan.. skapade visste mapp med namnet ~ (tilde)
Idag provade jag att ta bort den med IE:s ftp, och det gick!
/AndrecSv: Hoppsan.. skapade visste mapp med namnet ~ (tilde)
Normalt tillåts väl inte tilde i namn?
Mvh JohanSv: Hoppsan.. skapade visste mapp med namnet ~ (tilde)