Hittade denna sida från pellesoft om hur man skapar en popup liknande den som används här på pellesoft http://www.codeproject.com/aspnet/asppopup.asp Hittade dll:en. Skulle registrera i Start -> Kör -> regsvr32 EeekSoft.Web.PopupWin.dll Nu tänker du helt fel ;) Ok, tackar det fungerar. Hur vet man om en dll fil är en active x eller inte? Alltså om dll:en behöver registreras eller inte, som i det här fallet. Är det så att i .net behöver man bara lägga till en dll som jag gjorde i denna tråd. .net är "aldrig" activex, man kan göra så om man vill, men det är krångligt och tillför inget vettigt...Agenten
Där i artikeln står det hur man lägger till kontrollen:
Adding the control to a web page is very simple. In VS.NET, you can just use Add/Remove Toolbox Items and select control's DLL file. Control will appear in toolbox and you can add it to a page.
Problemet är att jag inte hittar kontrollen. Var hittar jag den?Sv: Agenten
men fick följande fel:
EeekSoft.Web.PopupWin.dll lästes in, men startadressen för DllRegisterServer hittades inte.
Den här filen kan inte registreras.
Hur ska jag gå tillväga för att kunna lägga till kontrollen till mitt asp.net projekt i vs.net? brukar alltid registrera dll på detta vis.Sv:Agenten
regsvr32 var för activex sakerna... .net behöver inte registreras.
>Adding the control to a web page is very simple. In VS.NET, you can just use Add/Remove Toolbox Items and select control's DLL file. Control will appear in toolbox and you can add it to a page.
Vad står det där?
1) Add/Remove toolbox items. Se till att du får upp den dialogen. Högerklicka på toolboxen så kan du få fram den
2) select control's DLL. Finns den inte i listan? Det finns en knapp för att få välja dll:er där.
klart :)
/Mvh
Oskar JohanssonSv: Agenten
Sv:Agenten
Det är det fina med .net, en ren .net app behöver inte vara beroende av 79 olika skumma filer som det alltid är problem med, t.ex. rättigheter, olika versioner etc. etc.