Fick idag veta att det bara är 10 st som anmält sig till Microssoft gratis workshop i Göteborg men i Malmö och Stockholm är det fullsatt. Håller helt med det Johan om att det är skit-tråkigt. Det är tydligen inte första gången som intresset är mycket lägre i Göteborg än i både Stockholm/Malmö heller. Vi Göteborgare är 100% dedikerade våra arbeten, därför har vi inte tid med skojiga workshops.. ;-) Ola, Kom till linköping, kör gärna kvällstid å mata på med info om asp.net, biztalk, msmq, webservices, windows services å annat kul ;) Johan, vi surrade om det sist.... Ulf, Senast MSDN Live drog genom Sverige så körde de ett pass på nivp 400 (tror jag det var) och om jag inte minns fel så fick de indikationer från besökare att det var för djupa saker. Personligen tror jag att det var folk som missbedömt sina kunskaper och inte gick på passet innan som låg på 100-200 (tror jag).. synd för det drabbar oss som gärna ser fler 400 pass Absolut... nu har jag anmält mig till den 8e iaf!Göteborgare vakna! ;-)
Ev. måste de lägga av med Workshops i Göteborg pga detta, intresset är för lågt. Så ni som bor i Göteborg eller har lätt förbindelse dit varför anmäler ni er inte? ;-) Det är ju gratis och variation
förnöjer ;-)
Tidsbrist? får inte för firman ni jobbar på? Tråkiga ämnen?
Det är lite tråkigt om det blir så att de måste sluta med dessa workshops i gbg särskilt för dem som verkligen vill gå kommer inte kunna gå.
Även om det handlar om att programmera mot Dx9 denna gången och ni inte arbetar med sådana uppdrag så kan det ändå ge ett rellaterade mönster och förståelse för helt andra saker för framtida lösningar.
För mycket av det goda brukar ju inte skada :-)
Mvh JohanSv: Göteborgare vakna! ;-)
Appropå de tankar som några har haft angående ett Swenug i Göteborg (http://www.pellesoft.se/communicate/forum/view.aspx?msgid=166465&forumid=128&sum=0) så får man ju hoppas på att folk i alla fall är intresserade och att det bara varit tillfälligheter/arbetsgivare som satt käppar i hjulen dessa gånger.
Jag ska i alla fall till på workshoppen i GBG på fredag! :)Sv: Göteborgare vakna! ;-)
Seriöst: jag visste faktiskt inte om den. Kan bero på att jag sitter i uppdrag som tar mycket tid just nu och har inte tid att ens ta reda på vad som arrangeras. Jag har tid för pellesoft en stund nu kl 23:19 :-/
Men jag tycker det är jättebra att det finns! Men Dx9 i .Net är väl inget som man jobbar med direkt. Alla seriösa spelkodare kör väl unmanaged Dx och VC++ trodde jag. Fixa en workshop i avancerade tillämpningar för Biztalk 2004 eller Asp.Net så börjar det bli intressant.Sv:Göteborgare vakna! ;-)
Tyvärr verkar detta inte vara en isolerad "händelse", utan det brukar vara sämre med folk i Göteborg, på Microsofts seminarium och workshops, än vad det är i Stockholm och Malmö. =/Sv: Göteborgare vakna! ;-)
Sv:Göteborgare vakna! ;-)
Några planer på att köra nåt event ovanför 08-området?
Gärna lite "tyngre" asp.net, skulle vara kul att slippa fara minst 100 mil för att kunna delta =)Sv: Göteborgare vakna! ;-)
mm, problemet är att de inte får konkurrera med deras partners :-( Så de kan inte ta i sådana saker,
dock kan nog SweNug ha lite diskussioner kring olika områden som folk önskar m.m. dock inga djupa utbildningar.
Mvh johanSv:Göteborgare vakna! ;-)
Sv: Göteborgare vakna! ;-)
Segt att alla bara tänker på kostnader och inte vad de kan tjäna på det istället...
Mvh JohanSv: Göteborgare vakna! ;-)
Hoppas det blir av - Får höra med Tobias.