Hej! Du måste be hotellet göra det, eller skicka upp de js-filer som behövs. Minns tyvärr inte katalogen de skall ligga i, men tror det är aspnet-mappen under wwwroot. Filen ligger under: ok och tack! OOOOhhhhhyyyyeeessssRequiredFieldValidator funkar inte på servern?
Hittade ett inlägg gällande mitt problem, att RequiredFieldValidator inte validerar på servern.
Lösningen var där att köra: aspnet_regiis -c.
Måste jag be webbhotellet att köra detta skript eller finns det en alternativ lösning?
Validatorerna fungerar annars utmärkt lokalt!
Mvh
/TjockeSv: RequiredFieldValidator funkar inte på servern?
Sv: RequiredFieldValidator funkar inte på servern?
C:\<WinDIR>\Microsoft.NET\Framework\<versinsnummer>
Frågan är vad detta har med Valideringen att göra? för det finns en mapp som ev måste finnas under just din webserver eller i alla fall vara nårbar och det är aspnet_client om det nu är så att scripten inte hittas? du kan kopiera in denna mapp till din root om du vill det brukar lösa problemet med just scripten för validering.
Mvh JohanSv:RequiredFieldValidator funkar inte på servern?
Det fungerar lokalt så på min burk är det rätt. Jag har kontakta webbhotellet men de har inte återkommit. Men nu har jag era svar som kan vägleda dem om de har frågor...
Mvh
/TJockeSv:RequiredFieldValidator funkar inte på servern?
Hej!
Jag har tittat på ditt förslag. Jag tittar här D:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322. Denna mapp innehåller massor med filer (68mb). Undermappar till denna mapp är följande:
mappnamn:
1033
ASP.NETClientFiles
CONFIG
MUI
Temporary ASP.NET Files
Mvh
TJockeSv:RequiredFieldValidator funkar inte på servern?
Äntligen!!! ;-)
I machine.config finns följande rad:
<code>
<webControls clientScriptsLocation="/aspnet_client/{0}/{1}/"/>
</code>
denna rad pekar alltså på mappen(lokalt) C:/Inetpub/wwwroot/aspnet_client/.
Det enklaste blir därmed att bara kopiera hela mappen till servern (root).
Mvh
/Tjocke