Hej jag har en fråga angående om hur man ska göra när man ska uppdatera en post. Nu har jag försökt göra på det "traditionella" sättet. Är inte helt säker om DataBind.Eval fungerar på textbox men i vilket fall så kan du inte ange children på det sättat. En textbox text måpste sättas i text propertyn. Aha, okej.uppdatera post
<code>
<asp:Repeater ID="myEditPostRepeater" Runat="server">
<itemtemplate>
<h1><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem,"Datum","{0:yyyy-MM-dd}").ToString() %></h1>
<asp:TextBox id="EditDiaryPostBox" Runat="server" TextMode="MultiLine" Columns="45" Rows="20"><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem,"Inlagg").ToString() %></asp:TextBox>
<asp:Button id="EditDiaryPostButton" onclick="EditDiaryPost_Click" Runat="server" Text="Uppdatera"></asp:Button>
</ItemTemplate>
</asp:Repeater>
</code>
Jag får det här felmeddelandet:
'TextBox' cannot have children of type 'DataBoundLiteralControl'.
Finns det något sätt som man kan lösa det på? Sv: uppdatera post
Text="texten"
När du lägger saker mellan <asp:control> här </asp:control> så blir detta här en childern till kontrollen, och alla kontroller kan inte ha eller kan inte hantera children om de inte är byggda för att göra det. Exempelvis Repeatern som du använder tillåter användandet av Childern för att kunna rita ut denna data. En texbox kan det inte då den bara skall rita ut en textbox.
Mvh JohanSv:uppdatera post
Skrev Text="<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem,"Inlagg").ToString() %>" då fick jag felmeddelandet:
The server tag is not well formed.
Finns det nått annat sätt att göra det hela på?