Hej! Button1_Click anropas vid klicket, men inte Page_Load. När du klickar på en knapp genereras en postback. Villkoret i Page_Load har du satt händelserna att de ska utföras endast om det inte är en postback, dvs när sidan laddas på nytt. ok, om inte page_load anropas så vet jag definitivt att något är på tok. Button1_Click utför nämligen inte det den ska.Onclick metod anropas inte vid knapptryckning!
Jag har en usercontrol som jag laddar in i Page_load:. Kontrollen innehåller 2 fält och en knapp.
<code>
sub page_load(sender as object, e as eventargs)
if not page.Ispostback then
if Session("userid") is nothing then
Response.redirect("login.aspx")
End if
' 'Laddar mailkontrollen och lägger den i en placeholder som är dold.
mailControl=Page.LoadControl("mailForm.ascx")
PlaceHolder1.controls.add(mailControl)
PlaceHolder1.Visible = "false"
dataBind()
End sub
</code>
Här finns också en kontroll om en session lever eller ej.
När man sedan trycker på en viss knapp sätter jag PlaceHolder1.Visible = "true" vilket resulterar i att usercontrollen syns.....
Det finns även två validators för ett av fälten och för att dessa skulle fungera på servern fick jag kopiera mappen aspnet_client till roten på servern. Om jag tar bort denna mapp helt postas formet som det ska men min validatorn fungerar inte då.
Metoden Button1_Click anropas aldrig?
<code>
<asp:Button id="Button1" onclick="Button1_Click" runat="server" Text="Skicka"></asp:Button>
</code>
Vet inte vad jag ska göra för kunna köra både validators och att knappen postar formet?
Mvh
/TjockeSv: Onclick metod anropas inte vid knapptryckning!
Sv:Onclick metod anropas inte vid knapptryckning!
Jag har kommit på att det hela beror på aspnet_client-mappen som jag måste ladda upp till servern för att validatekontrollerna ska fungera. Tar jag bort denna mapp anropas Button1_Click men då fungerar inte validatekontrollerna. Skumt!
Tack för svaret.
Mvh
/TJocke