Hej. Det finns många olika lösningar, vad som är snabbast är nog lite svårt att säga... Hej.Bästa sättet att impotera 30 000 rader från en textfil
Jag har stora textfiler med epost adresser som ska kunna impoteras på min webplats. Det rör som om textfiler på upp till 50 000 rader.
Skulle vilja ha lite tipps om vilka tekniker som går snabbast. För närvarande läser jag bara av textfilen rakt upp och ner och kör en loop med INSERT satser. När textfilen är över 10Mb för jag desutom ett felmedlande...
Har kikat lite på att göra att DTS paket som göra detta istället något som jag tycker verkar som en rätt bra grej...
Kom gärna med lite förslag på bästa lösning :)Sv: Bästa sättet att impotera 30 000 rader från en textfil
Men ev kan du ju skicka upp filen i en mapp, där ha en lyssnare om fil kommit in och köra en win-service (obs inte web-service utan windows-service) som i sin tur går genom listan rad för rad och lägger till dem.
Du kan ju även köra DTS paket om strukturen är samma hela tiden i din textfil? Annars är nog valideringsrutiner o sånt lättare att koda själv som din service nyttjar.
Om listan måste visas direkt efter en upload på din websida så får du nog låta webapplikationen hantera allt åt dig, detta kan dock göra att användaren för vänta ett tagoch att du kanske måste öka timeouten.
Så lösning beror på kraven du har och det usecase du bygger efter.
Mvh JohanSv:Bästa sättet att impotera 30 000 rader från en textfil
Det lutar nog åt att det blir ett DTS paket med ett ACTIVE X SCRIPT som läser in raderna. Det blir följande senarie:
Filen laddas upp till servern
Email adresserana valideras och läses in via Active X Scriptet
Filen tas bort
Tror mig tro att detta måste vara det bästa sättet i just det är falet men är ej säker....