Jag har försökt att anmäla min sajt till diverse sökmotorer men de vägrar helt enkelt att acceptera den. 500-fel beror ju på att programkoden går fel av någon anledning. Ändra i din webbläsare så du inte visar egna http-felmeddelanden så kanske du får ut mer av felet. Jag har ändrat koden så att inga exceptions sker överhuvudtaget, men det hjälpte inte... Emil, Kan inte se något ovanligt... Yahoo skickar datat med en POST så det går inte att usläsa något heller =/... Jag har lokaliserat problemet. Följande kodrad skickar ett osynligt fel:500 internal error (?)
Det som händer är att jag får ett 500-felmeddelande.
Det hela är mycket skumt då länken fungerar alldeles utmärkt.
Något jag har funderat över är ifall try-catch genererar ett 500 och om det hinner snappas upp?
Jag har nämligen ett antal try-catch-händelser när sidan laddas och minst ett Excpetion sker alltid.
Någon som vet? Det är väldigt frustrerande för jag använder mig även av .tk:s tjänst och den accepterar inte heller sajten vilket betyder att jag får redirecta till sajten från en annan länk...
/EmilSv: 500 internal error (?)
En annan variant är att logga felen till databas så du kan läsa de där.Sv:500 internal error (?)
Problemet är att jag själv inte kan se några fel. Sidan funkar fint, men när jag anmäler den till yahoos crawler kommer detta.
The following resulted when trying to access your document:
500 - Internal Server Error
Google verkar funka fint. Fick inget felmeddelande iaf :)
/EmilSv: 500 internal error (?)
Tar sidan mot en query som måste finnas? Kan du se om Yahoo anropar den på nått mystiskt sätt? kanske den går mot en annan sida än default.aspx eller index.htm eller liknande?
Mvh JohanSv:500 internal error (?)
Men med tanke på url:en så kan jag inte tänka mig att något skulle gå fel.
Jag använder iofs en host-header som pekar på sidan, men å andra sidan använder jag samma metod för att peka till en anna sajt som ligger på samma server och den går att anmäla utan problem.
Det enda problem som jag tänka mig är att koden skickar ett felatkikt felmeddelande. Men även detta känns lagom troligt...Sv: 500 internal error (?)
---> string userLocation = Request.UserLanguages[0];
Jag har använt den raden för att kolla i vilket land besökaren befinner sig. Även om jag hanterar undantag skickas ett 500 internal error.
Finns det fler sätt att kolla besökarens nationalitet?
Rör det sig kanske bara om en bug i .net framework?
/Emil