När jag kör min asp.net applikation på min utvecklingsserver fungerar att utmärkt. Och allt har fungerat på den skarpa servern också tills idag. Den skarpa servern ligger på ett webbhotell så jag har små möjligheter att konfigurera något själv men efterssom det fungerat tidigare så undrar jag nu om det är så att webbhotellet gjort något som framkallar detta fel. Troligen ligger inte mappen på samma ställe på webbhotellet som på din dator. Koda mappen utifrån roten på din webbplats istället. Hm, vilken mapp menar du, jag har inte några explicita sökvägar i min applikation. Allt är relativt applikationens root. Det beror på att kontot du kör asp.net under inte har rättigheter i temporary asp.net files. Det måste ha create rättigheter där, annars kommer inget att fungera. Ok - misstänkte det. Detta började uppträda efter jag försökte skapa en underkatalog "admin" där jag lägger filer som jag har till att administrera siten. PÅ lokala servern fungerar det men något i min applikation gillas inte på webbhotellet. Kan det spela någon roll att jag komplierar min app mot asp 1.0 och webbhotellet kör på 1.1 ??Applikationskrasch på webbhotell, webconfig fel?
Har försökt googla och kolla här men ingen information någonstans. ingen verkar ha haft samma problem tidigare, vilket låter helt otroligt i mina öron.
All hjälp uppskattas !
Här är stacktracen på felmeddelandet.
Stack Trace:
<code>
[DirectoryNotFoundException: Could not find a part of the path "C:\".]
System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String str) +287
System.IO.Directory.InternalCreateDirectory(String fullPath, String path) +489
System.IO.Directory.CreateDirectory(String path) +195
System.Web.Compilation.PreservedAssemblyEntry.DoFirstTimeInit(HttpContext context) +85
[HttpException (0x80004005): Failed to create temporary files directory 'C:\WINNT\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\Temporary ASP.NET Files\root\a831a794\754dda53'. Access denied.]
System.Web.Compilation.PreservedAssemblyEntry.DoFirstTimeInit(HttpContext context) +144
System.Web.Compilation.PreservedAssemblyEntry.EnsureFirstTimeInit(HttpContext context) +97
System.Web.HttpRuntime.PreloadAssembliesFromBin(HttpContext context) +176
System.Web.HttpRuntime.FirstRequestInit(HttpContext context) +454
[HttpException (0x80004005): ASP.NET Initialization Error]
System.Web.HttpRuntime.FirstRequestInit(HttpContext context) +982
System.Web.HttpRuntime.ProcessRequestInternal(HttpWorkerRequest wr) +128
</code>Sv: DirectoryNotFoundException - endast på skarpa servern
Sv:DirectoryNotFoundException - endast på skarpa servern
Katalogen för temporärfiler är inget jag pekar ut någonstans i min applikation. Vet inte var det ställs in men antar att det är en inställning i IIS eller .Net frameworket, alltså webbhotellets ansvar ?!Sv: DirectoryNotFoundException - endast på skarpa servern
Sv:DirectoryNotFoundException - endast på skarpa servern
Konstigt att det plötsligt ändras på webbhotellet. Har kört asp.net i över ett halvår nu. Ok i morse slutade det att funka. Nu ska vi flytta hela domänen till en ny win 2003 server maskin så 'tror' driften att det kommer börja fungera igen.
tack för info,
JSSv: DirectoryNotFoundException - endast på skarpa servern
Något annat jag kan kolla ?