Har totalproblem med en asp.net applikation. Allt har fungerat hur bra som helt i flera månader. Utveckling sker på en lokal webbserver (IIS) med VS. Har ASP 1.0 installerat. Enkelfnutt i appsettings add key, är det tillåtet? Jag tror det, det har funkat så under senaste månaderna. men kanske är det något som förändrats i win 2003 server på sistone, ska prova på något annat sätt ? förslag på hur ?? Ok - jag tolkar de uteblivna svaren som att det INTE är något fel på web.config. Nej tyvärr - nu har jag provat att köra min asp.net applikation på ett annat webbhotell och det blir precis samma fel där. Prova att uppgradera till ASP 1.1 och kompilea om eftersom det är där det skiljer mellan din utvecklingssburk och webbhotellet. Släng in följande i web.configweb.config problem - servern 'tar' inte ändringar
Häromdagen gjorde jag några ändringar i projektet komplierade om och la upp ändringarna, vad händer - jo total kollaps. har försökt precis allt och börjar bli förtvivlad. Får felmeddelande om problem med rättigheter på temporärfilskatalogen men jag tror inte det är problem utan bara ett symptom.
Webbservern jag kör på är hos ett webbhotell så mina möjligheter att felsöka servern är startk begränsade. Hela min site har flyttats till en ny och fräsch Win 2003 server. Men det har inte hjälpt. Jag har provat att köra en mycket tunn aspx bara för att se att asp.net är ingång på servern och det är den.
Det märkliga är att när jag kör testsidan så har jag ingen web.config fil i applikationsroten och då fungerar sidan. När jag sedan lägger dit min web.config fil krashar applikationen. Jag vill ju då se felmeddelandet då jag är på den nya servern, så jag ändrar i web.config så att CustomErrors mode="Off" . Denna ändring tar inte !! Hur jag än ändrar i web.config så blir det inge skillnad. Endast asp.net standard-fel sida visas där jag uppmanas att ändra i web.config. det har jag ju redan gjort !!! så här ser web.config filen ut.
Någon som varit med om något liknande ?
<code>
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<configuration>
<appSettings>
<add key="ConnectionStringProduktion" value="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source='ensökväg'" />
<add key="ConnectionStringUtveckling" value="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source='ensökväg'" />
<add key="ConnectionStringForumUtv" value="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source='ensökväg'" />
<add key="ConnectionStringForumProd" value="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source='ensökväg'" />
</appSettings>
<system.web>
<compilation
defaultLanguage="c#"
debug="true"
/>
<customErrors
mode="RemoteOnly" defaultRedirect="error.htm"
/>
<authentication mode="Forms">
<forms name="FS_NAMEAUTH" path="/" loginUrl="forstasexan.aspx" protection="All" timeout="60" />
</authentication>
<authorization>
<deny users ="?" />
<allow users = "*" />
</authorization>
<identity impersonate="true" />
<trace
enabled="false"
requestLimit="10"
pageOutput="false"
traceMode="SortByTime"
localOnly="true"
/>
<sessionState
mode="InProc"
stateConnectionString="tcpip=127.0.0.1:42424"
sqlConnectionString="data source=127.0.0.1;user id=sa;password="
cookieless="false"
timeout="20"
/>
<!-- GLOBALIZATION
This section sets the globalization settings of the application.
-->
<globalization
requestEncoding="utf-8"
responseEncoding="utf-8"
/>
</system.web>
<location path="regler.aspx">
<system.web>
<authorization>
<allow users="?" />
</authorization>
</system.web>
</location>
<location path="ranking.aspx">
<system.web>
<authorization>
<allow users="?" />
</authorization>
</system.web>
</location>
<location path="matcher.aspx">
<system.web>
<authorization>
<allow users="?" />
</authorization>
</system.web>
</location>
</configuration>
</code>
Vilken ytterligare information kan vara intressant att veta om ? jag har ett tidigare inlägg från idag också med lite mer felmeddelande som jag fick på den gamla webbservern.
tacksam för all hjälp - börjar bli desperat. har drygt 700 medlemmar som klampar på dörren och vill in för att spela mitt spel ... Sv: web.config problem - servern 'tar' inte ändringar
<add key="ConnectionStringProduktion" value="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source='ensökväg'" />Sv:web.config problem - servern 'tar' inte ändringar
edit: Har nu provat utan enkelfnutt och det funkar också men det gör tyvärr inte skillnad på webbhotellet, samma felmeddelande där ändå.Sv: web.config problem - servern 'tar' inte ändringar
då är det förmodligen hostingen som strular, webhotellet sticker hvudet i sanden, får se om det kan funka på en kompis webbhotell istället.Sv:web.config problem - servern 'tar' inte ändringar
Alltås något som jag gör fel. Finns det någon som har en ide och var jag ska börja leta efter felet ?
Applikationen fungerar alltså utmärkt på min utvecklingsburk hemma men inte när jag laddar upp den på webbhotellet. Något felsökningstips någon ?Sv: web.config problem - servern 'tar' inte ändringar
Sv: web.config problem - servern 'tar' inte ändringar
<code>
<configuration>
<startup>
<supportedRuntime version="v1.1.4322" />
</startup>
</configuration>
</code>
supportedruntime skall vara den version som servern har. Men det bästa vore en uppgradering av ditt projekt till 1.1