Hej! Ta reda på vad du surfar till för sida när du skickar din redirect. URL:en kanske är annorlunda. Ok... Jag löste det!Response.Redirect problem
Jag har ett märklit fel.
Jag har en enkel sida som skall via en knapp tryckning skall köra en Response.Redirect
I min lokala utvecklingsmiljö fungerar den, men när jag för över sidan till mitt webhotell och när jag klickar på kanppen, är det precis som att sidan laddar om sig själv men den går inte vidare. Jag har en massa text mm på sidan och efter att jag har klickat på knappen så blir sidan helt vit.
men om jag lägger en A href länk på sidan och klickar på den så går sidan vidare.
att tillägga är att jag i metoden för knappen jag klickar på för att gåvidare. Kallar på en metod som skapar ett objekt och sparar det som en session. Vet inte om det har någon betydelse. Det som förbryllar mig är att på min lokala miljö fungerar det
alltså
1. klickar på min knapp som skall göra en response.Redirect
2. Sidan laddas om och blir helt vit, dvs går inte vidare.
3. PÅ min lokala miljö fungerar det.
Vet inte på bättre sätt hur jag skall förklara utan hoppas att någon känner igen problematiken
men vad kan vara skillnaden mellan miljöerna
/TyronneSv: Response.Redirect problem
Om sidan blir blank kan det också bero på att programmet avbryts av någon anledning, eller att programmet har ett response.end i sig. Kan också vara felaktiga html-taggar som gör att ingenting visas korrekt.Sv:Response.Redirect problem
men om något var fel skulle inte VS påpeka det för mig. Jag kan ju köra sidan på min utvecklingsmiljö och där fungerar det precis som det ska.
Jag har också tolkat det som att sidan inte laddasklart. Det jobbiga är ju att jag inte debugga den eftersom den fungerar hos mig.
Alltså: allt fungerar i min utvecklings miljö, men lyfter jag över det till servern så fungerar den inte. På andra sidor använder jag cokså respone.redirect med knapp tryck och då fungerar det. så det är just på denna sidan Pelle.
/TyronneSv:Response.Redirect problem
Det var smartNavigation som var satt till true och den fungerade endast på min miljö. Jag tog enfunderar på vad jag hade gjort för förändringar, coh kom på detta
/TYronne