Är nybörjare på .net och undrar vad som kan vara fel i inställningarna. När en enkel funktion på en aspx sidan ska utföras, sker inte detta. Får inte något felmeddelande, utan det ser ut att fungera som det ska. Funktionen kan vara att skriva något i en textbox och därefter trycka på en knapp för att skriva ut texten på en label. Textruta och knapp visas på sidan, men ingenting skrivs alltså ut. Om jag däremot lägger sidan direkt under wwwroot fungerar allt som det ska. Är det inställningarna för delning/säkerhet eller något annat i IIS? Kör XP Pro, SP1 och språket är VB. Hej Fredrik. Förmodar att du inte flyttat dll-en efter kompileringen av ditt projekt till webben - eller? Hej och tack för svaret Pelle! Du får nog förklara lite mer är jag rädd. I mappen som körs ifrån ligger filen DreamweaverCtrls.dll. Är det den Du menar? Ska den flyttas? Jag provkör alltså lokalt. /Fredrik Den skall ligga i mappen \bin som ligger i mappen du kör ifrån. Vilket innebär att jag måste skapa en Bin-mapp om jag inte har en sådan? /Fredrik Ska mappen bara heta bin? Får samma resultat nu som tidigare. Är din mapp en applikation? IIS Manager - Där skall din mapp vara en liten låda med ett grönt kryss i. Om du kollar i Projectmenyn (tror jag) så har du ett alternativ som heter "Copy" eller "Copy project" eller nåt sådant. Testa att köra den menyn och kopiera ditt projekt till c:\slask eller nåt.Kod exekveras inte i virtuell katalog
Tacksam för svar.
//FredrikSv: Kod exekveras inte i virtuell katalog
Sv:Kod exekveras inte i virtuell katalog
Sv: Kod exekveras inte i virtuell katalog
/mickeSv:Kod exekveras inte i virtuell katalog
Sv:Kod exekveras inte i virtuell katalog
//FredrikSv: Kod exekveras inte i virtuell katalog
/mickeSv: Kod exekveras inte i virtuell katalog
Den strukturen du får i c:\slask, samt alla filer i den är det du måste ha i din mapp på webservern.
/micke