Hej! C# japp så lång är jag med, men om jag nu lägger en textbox på sidan och som skall gå till den översta knappen. Hur kommer det att fungera då? Det blir ju ingen skillnad i dessa fallen. För att utnyttja textboxen måste du använda en funktion eller en sub-rutin som skapar någon form av händelse. Den kan du i sin tur anropa från knapptryckningen och då bör du lägga den innan redirecten. Vad menar du med att textboxen ska gå till knappen? Vill du skicka med innehållet i knappen som formulärdata till nästa sida?.Form som kör Runat=Server
PÅ en sida vill jag ha två knappar som kör en response.Redirect till vars en plats. Men jag får felet att min knapp som är sist på sidan som gäller. Dvs att knappen ovans för inte kör sin respose.Redirect.
Nu kan jag ingenting om hur form med runatserver fungerar, men jag inbillade mig att eftersom jag kör i codebehind och det är olika metoder för knapparna. Att det skulle fungera ändå.
HUr skall jag göra ?
/TyronneSv: Form som kör Runat=Server
<code>
<script language="c#">
void Button1_Click(Object s, EventArgs e)
{
Response.Redirect("sid1.aspx");
}
void Button2_Click(Object s, EventArgs e)
{
Response.Redirect("sid2.aspx");
}
</script>
<html>
<body>
<asp:Button ID="Button1" Runat="Server" OnClick="Button1_Click" Text="Sidan 1">
<asp:Button ID="Button2" Runat="Server" OnClick="Button2_Click" Text="Sidan 2">
</body>
</html>
</code>
VB
<code>
<script language="VB">
Sub Button1_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)
Response.Redirect("sid1.aspx")
End Sub
Sub Button2_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)
Response.Redirect("sid2.aspx")
End Sub
</script>
<html>
<body>
<asp:Button ID="Button1" Runat="Server" OnClick="Button1_Click" Text="Sidan 1">
<asp:Button ID="Button2" Runat="Server" OnClick="Button2_Click" Text="Sidan 2">
</body>
</html>
</code>Sv:Form som kör Runat=Server
eftersom båda knapparna ligger i Samma form tagg och även textboxen hur blir relationeran i mellan dem?
/TYronneSv: Form som kör Runat=Server
Sv: Form som kör Runat=Server
Ifall du bara vill använda knapparna till gå vidare till nästa sida så kan du ju göra två helt vanliga formulär (utan runat="server") och sätta adressen som action. Då slipper du ju dessutom den extra vändan mellan webbläsaren och servern som en redirect innebär.