Hej! Hanteringen ligger inte så mycket på db-nivå som i interfacet. Ett tips kan vara att göra en rekursiv lösning som hämtar varje inlägg och dess "barn", för varje "barn" gör samma sak och skicka med ett nivå-tal till funktionen du använder rekursivt och låt den styra hur långt in som inlägget skall placeras ifrån kanten. Hoppas du förstår vad jag menar, det kanske är helt överflödig information, men ändå. Man kan klara sig utan "nivå-tal" om man t.ex. skriver ut diskussionen som en nästlad lista (<ul>...</ul>) eller låter varje delgren ligga i ett div-element (<div>...</div>). Sedan kan man använda CSS för att formatera indraget i förhållande till omgivande element.Enkel inläggsfunktion
Försöker göra en enkelt kommentar-sida där varje kommentar-rubrik visas under varandra. Om någon svara på ett inlägg ska det svaret vara intabbat en bit. Svarar någon på svaret ska det tabbas in osv.. Ska se ut ungefär såhär:
Kommentar 1
Kommentar 2
Svar: Kommentar 2
Svar: Svar: Kommentar 2
Kommentar 3
osv osv..
Jag tror ni förstår. När man klickar på en rubrik ska antingen hela texten visas under rubriken eller i ett annat fönster. det spelar egentligen ingen roll, kan jag fixa. Men det jag undrar över är hur man får till den där "TAB"-strukturen. Någon som har kodexempel eller tips på hur man kan göra? Kan använda både xml och databas.
/Andreas ViklundSv: Enkel inläggsfunktion
Tabuleringen (om det heter så) kan du sköta genom att lägga till non-breaking space ( ) till vänster om texten. Eller varför inte en genomskinlig gif med en viss längd, per tab-nivå.
//Mikael Sand
Dryg och krämig i mittenSv: Enkel inläggsfunktion
/HenkeSv:Enkel inläggsfunktion