Hej, Timeout sätter du på sessionen, inte på sidor. Ifall du vill att de sidorna ska köras med en längre timeout så får du antingen ha kod i de sidorna som ändrar Session.Timeout, eller se till att den ändras på en sida innan de kommer till de sidorna. Timeout ändras inte heller tillbaka automatiskt, utan om du vill ha en lägre timeout sedan så måste du se till att den ändras tillbaka på något vis. Menar du? Server.ScriptTimeout skall det ju va, labbade med Page.Session.TimeOut men det är ju inte samma sak. En liten fråga som nu dyker upp... kan server.scripttimeout vara högre än session.Timeout? Isåfall bör väl inte postbacks funka vid en eventuell filuppladning??? Ja det bör den vara. Du säger nämligen åt den aktuella sida att den skall tåla mycket längre timeout, just vid en eventuell uppladdning av filer. Lycka till!Dynamiskt sätta session timeout för alla sidor i en undermapp
har en applikation där det finns en undermapp med några sidor som man kan ladda upp filer. Vill på dessa sidor sätta session timeout till ett ganska högt värde. I min web.config i rooten är värdet 20 (standard) men jag vill ha ex 200 för just dessa sidor. Kan jag skriva i Page.Session.Timeout = 200 för att uppnå det jag vill? Eller kan jag ha en extra web.config i undermappen. Provade det men fick server error. Kanske skrev fel???
//FreddeSv: Dynamiskt sätta session timeout för alla sidor i en undermapp
Sv:Dynamiskt sätta session timeout för alla sidor i en undermapp
<code>
Private Sub Page_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
'Put user code to initialize the page here
Server.ScriptTimeout = 20000
</code>Sv: Dynamiskt sätta session timeout för alla sidor i en undermapp
Sv:Dynamiskt sätta session timeout för alla sidor i en undermapp