Hej! Läs i hjälpen så ser du att .Split skall fungera så. Vill du inte ha dem får du antingen göra en egen .Split metod, rensa string[] från "" eller helt enkelt låta bli att skriva ut dem som är tomma när du använder din stringarray. Eller skriv :string-array i listview
Håller på att försöka fylla en listview till en Smart Device Application, jobbar i Compact Framework, men antar att mitt problem även gäller för ASP.NET och om jag skulle fylla en dropdownlista tex.
genom att ta en sträng med ett antal namn separerade med <<. ("<<Andreas<<Janne<<Sven") delar jag upp den och lägger in värdena i en array med .Split("<<").
arrayen fylls då med de olika namnen. Problemet är att det även läggs till en del tomma platser i arrayen. Strängen ovan ger t ex en längd på 7. inte så bra.
Nån som vet något bra sätt att undvika detta så att man bara får en String-array fylld med "värden".
/AndreasSv: string-array i listview
Det du splittar på är ju inte en sträng utan en chararray vilket kommer att innebära att spliten i ditt fall inte sker på "<<" utan på "<", därav sju strängar.
Prexis allt om hur .Split fungerar finns i hjälpen och det står tydligt där vad den ger i retur (tex "Empty is returned for any substring where two delimiters are adjacent, or a delimiter is found at the beginning or end of this instance.").
Edit: Jag hade nog gjort en egen .Split-funktion som hade fungerat på en sträng som delimiter. Sv:string-array i listview
<code>
MyArray=MyString.Replace("<<","<").Split("<");
</code>