Hej! Först förmodar jag att du menar codebehind på dessa sidor, inte att lägga koden i aspx-sidan som inline-kod. För det andra så skall varje sida innehålla information som berör just denna sida, är det en framsida - gör du också en sådan. Jopp, jag menar codebehind. Ja då svarade jag fel. Du bör lagra aspx sidan på din webbserver och istället lagra innehållet, exempelvis texter eller rent av html i databasen.Site-struktur
Jag har en liten fundering när det gäller site-byggande. Ska man satsa på att ha flera .aspx-filer (till exempel startsidan.aspx och annan_data.aspx), eller bara nån enstaka och sedan hämta upp de olika sidorna från databasen (default.aspx hämtar upp innehållet i startsidan eller annan_data från databasen beroend på querystring)?
Fördelar och nackdelar med de olika sätten?
/TomasSv: Site-struktur
Om du skall skriva kod för att hämta data rekommenderas att du lägger det i ett Class Library där du sedan kan återanvända din kod i hela projektet på ett smidigt sätt, oavsett om det berör webb-applikationen eller om det är en windows-forms applikation.
Presenterar du samma information på många sidor, rekommenderas user controls (motsvarande include i asp) för att användas på dina sidor. Exempel är en vänster och en topp-meny.Sv:Site-struktur
Det var mycket matnyttigt där som jag tackar för, men jag tror inet du riktigt svarade på min fråga. Jag undrade om man ska förvara till exempel startsidan som aspx-fil eller i databasen.
/TomasSv: Site-struktur