Det här med validering av datan som skickas till webbservern från tex textrutor har jag förstått är väldigt viktigt så jag har en liten fråga här hur man skall göra. Eftersom den genererade Javascript koden från RegExp funktionen i asp.net inte genererar kod som fungerar med Mozilla eller Opera (som ju har drygt 10% av markanden). Du kan faktiskt komma åt den kod som genereras av systemet när du använder valideringskontroller. Den finns i katalogen /aspnet i wwwroot. aha, tackar så mycket, så då går jag bara in där och ändrar till en mer generell kodsnutt då? men kommer det att funka när jag sedan lägger upp siten hos webbhotellet? dvs har jag en egen sådan mapp där koden tas ifrån även där? jag är helt grön på det här med webbutveckling på server sidan i asp.net! Du kommer nå den mappen från din root, eftersom aspnet katalogen finns på alla virtuella bibliotek. Däremot kommer de skrivas över om webbhotellet kör aspnet_regiis -c, då får du göra om proceduren så se till att ha en kopia eller varför inte lägga upp den här i tips & tricks sen.Validering i asp som funkar med Mozilla oxå!!!!
Därför tänkte jag kriva in Javascript direkt som kontrollerar kontrollerna i både IE/MOzilla/opera men jag vill ju även att kontroll skall ske på servern av asp (som sker automatiskt enl boken). Men om jag använder RegEXP kontrollen i asp.net kommer den ju att generera egen IE javascript kod så i bästa fall kontrolleras kontrollerna två gånger i IE (totalt slöseri med resurser och onödigt ju) och i värsta fall skrivs min egen kod över? så tänkte lösa det genom att stänga av valideringen på kontrollerna i asp men om jag som i min bok stänger av validering på enstaka kontroller då stänger jag väl av valideringen på server sidan med av dessa kontroller eller?
Hoppas ni förstår vad jag menar :)
och tack för all hjälpSv: Validering i asp som funkar med Mozilla oxå!!!!
Sv:Validering i asp som funkar med Mozilla oxå!!!!
tack Sv: Validering i asp som funkar med Mozilla oxå!!!!