Hej! Vad är det för databas du ansluter mot? Oskar tipsade om en provider och info tidigare, se http://www.bytefx.com/dotdata.aspx Ok, ska ta en titt på det. Jag kan tillägga att jag får samma problem när jag ska ansluta med mysql-administrator.Ansluta till databas
Jag försöker ansluta till en databas med en connection-string som sätter user=namn@nånting , men när jag ska ansluta får jag upp felmeddelandet
"access denied for user 'namn@nånting@nånting_annat.bredband.skanova.com'"
Går det att styra så inte "@nånting_annat.bredband.skanova.com" läggs till i user-värdet? Eller finns det nåt annat sätt att komma runt det?
/TomasSv: Ansluta till databas
Om det är en sqldatabas och den ligger på samma server behövs bara 3 kommandon
connectionstring = "datasource=sqlservernamn; initial catalog=databasnamnet;integrated security=sspi"
Då kommer ett konto på din webbserver som heter ASPNET att försöka logga in på din databas. Om användarkontot inte finns i databasen får du lägga till det som ett konto på din sql-server.Sv: Ansluta till databas
Du kan även se tidigare inlägg, [Session + DB-connection]Sv:Ansluta till databas
Tillägg: Det är fortfarande samma problem, även när jag lagt in den nya connectorn.
/Tomas