...You will b eunable to run ASP.NET Web applications or services" Hela felmeddelandet ska vara. aspnet_regiis -i tror jag att det skall vara Gjorde precis detta på min hemdator och då använde jag mig av: OK !"Visual Studio .NET has detected that the specified Web server is not running AS
Detta felmeddelande får jag när jag försöker att skapa ett ASP.Net Web Applikation via C#.
När jag väljer New/Project, så får jag upp rutan där man kan välja vilken typ av apptication man vill skapa. när jag väljer ASP web application så blir textrutan där man ska skriva in projektnamnet gråmarkerad och man kan inte komma åt att skriva i den.
När jag sen bara klickar på "OK-knappen" så får jag upp felmeddelandet ovan.
Jag har IIS installerad på maskinen.
Någon som vat vad felet är och hur man i.s.f. åtgärdar det.
mvh /
RickySv: "Visual Studio .NET has detected that the specified Web server is not runnin
" Visual Studio .NET has detected that the specified Web server is not running ASP.NET version 1.1. You will be unable to run ASP.NET Web applications or services "Sv:"Visual Studio .NET has detected that the specified Web server is not runnin
(kommandot du kör för att installera ASP.NET på din IIS)
/mickeSv: "Visual Studio .NET has detected that the specified Web server is not runnin
aspnet_regiis -r
Förflytta dig först till mappen där den version av .NET du vill använda ligger (ex.: C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322) och kör sen ovanstående.
För övriga "växlar" på scriptet: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cptools/html/cpgrfASPNETIISRegistrationToolAspnet_regiisexe.asp
//AndreasSv:"Visual Studio .NET has detected that the specified Web server is not runnin
Jag ska åke hem och se om jag kan hitta filen.
Hoppas att det fungerar.
Det funkar nämligen med VS.6 när jag arbetar med Inter Dev.
mvh
/ Ricky