Hej, håller på att bygga en sida men har ett litet problem, när jag gjort någon ändring och laddar upp en ny dll fil så försvinner ju alla sessionerna vilket resulterar i att folk loggas ut. Finns ju så att man kan spara alla sessioner i en SQL Server databas men jag har inte tillgång till det så tänkte om man kanske kan göra en liknande till MySQL men har ingen idé på hur det ska gå till. Jag har börjat på en, koden finns i nuvarande skick på: http://www.gotdotnet.com/Workspaces/Workspace.aspx?id=1a0388c1-904f-4eeb-af62-638d02844cc2 Glömde säga, den är inte färdig, har dock kopierat en ganska stor mängd kod genom dekompilering från originalet. Dessutom har jag rensat bort nästan allt som "inte behövs".Egen sesssion hanterare MySQL
Någon som gjort något sådant och vill dela med sig om hur man kan gå till väga eller har någon guide om detta?Sv: Egen sesssion hanterare MySQL
Sv:Egen sesssion hanterare MySQL
Om du använder Reflector (sök på google om du inte vet vad det är) för att få tag på källkoden till microsoft's original. Du får sedan baka in det på något snyggt sätt.
Jag vågar inte säga hur mycket som finns uppladdat, men jag tror inte att något saknas :/
Som sagt, delar av grunden till ett pluginbaserat sessionsystem (som faktiskt använder Session-objekten, ingen specialkod här) istället för microsoft's system där de tre olika typerna av sessions var ihopbakade till något som inte gick att ändra :)