Hej, Nej, skillnaden är högst troligt i datumformatet. För jag antar att fältet Datum är en datumtyp, och inte text? Du hade helt rätt.Problem med LEFT()-funktionen i SQL
Jag använder SELECT * FROM Tabell WHERE LEFT(Datum, 7) = @strDatum
Detta fungerar fint på min dator lokalt, men när jag publicerar det på web10s webbhotell får jag inget resultat från frågan.
Kan det vara skillnad i SQL trots att jag använder samma provider på båda ställena?Sv: Problem med LEFT()-funktionen i SQL
Ifall du har datum i databasen så är det nästan alltid enklare att göra jämförelsen som datum istället för som text.
Ifall du jämför värdena som text så måste du se till att de har exakt samma format. Ifall du jämför dem som datum så behöver du bara bekymra dig om att databasen kan tolka datumet som du skickar in. Själva jämförelsen störs sedan inte av några problem med format, eftersom ett datum över huvud taget inte har något format, utan representeras numeriskt internt i databasen.Sv:Problem med LEFT()-funktionen i SQL
Jag snöade in mig på att servern skulle ha en annan SQL-dialekt eller liknande eftersom jag har varit med om liknande med wildcard-tecken innan.
Jag ska ägna lite tid åt att göra som du föreslog, och använda datum istället för strängar. Fungerar iallafall mycket smidigt nu!
Tack för hjälpen!