Är det någon som försökt skapa webprojekts installer där crystal ingår? Tror någon skrev om det förrut, man måste installera nån crystalpryl på webbservern. MM ev kan det vara crystal som är felet, testade dock att ta bort allt som hade med crystal att göra o samma fel, men jag har inge gjort install paketet från början så det kan ju ligga kvar lite skit. Hejsan Tack Mikael skall kolla detta, Jag fixade hela installationen via msi. Även allt som crystal behövde. Hade med modulerna... Vet du om man kan ändra ordning på installationens moduler? ex att crystall skall installeras först? hittar inget om detta, men det verkar ju konstigt om det inte går? Tyvärr e jag riktigt kass på msi. Kanske detta kan fixa det?MSI + Crystal guru?
Eller allmänt skapat en MSI för web och fått felet så som:
Unable to get installer types in <assembly name> assembly -> .......
Funkar fint på Win XP men inte på Win 2003, någon som känner igen felet?
Hittade bara ett svar på nätet o det var med GAC men inga filer här skall läggas in på GAC vad jag
kan se, eller vet om.
Mvh JohanSv: MSI + Crystal guru?
Sv:MSI + Crystal guru?
Hittar dock inte så mkt info, flera som har samma proble men inget svar. Dock vet jag att GAC filer kan knasa till sig, o om crystal ligger kvar i MSI i smutsar ner är det säkert det som är felet då crystal vill
lägga sig i GAC, minns du vart detta skrevs? var det här i forumen?
Rätt lustigt att det är så få som leker med MSI sakerna ;-) men o andra sidan, hur kul är det ;-)
Jag har inte gjort det med en webb applikation, dock med en windows applikation.
Det är bökigt att göra det. Men här är ett dokument som visar hur du ska göra.
Hoppas det hjälper dig.
http://support.businessobjects.com/communityCS/TechnicalPapers/crnet_deployment.pdf
Micke SSv:MSI + Crystal guru?
men det går inte att bara refferera till crystal o MSIn fixar allt va? utan jag måste installera crystal separat först?
Kanske står i filen du gav mig? ;-) får ta en titt... Gillar inte crystal ;-)
Dock var det några månader sedan, men efter några försök så fungerade det att få med allt.
/Micke SSv:MSI + Crystal guru?
Jag gjorde som det stog & för mig fungerade det.
Men det var en WinApp inget webb. Det kanske spelar roll.
/Micke SSv:MSI + Crystal guru?
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/crystlmn/html/crcondeployingcrystalreportsinnetapplications.asp