Ok nu har jag varit duktig och letat och läst igenom böcker, msdn och forum men förstår fortfarande inte varför detta problem uppstår: Nej ingen binkatalog. Du hatr en enda bin o det är rooten för din web application. Ok men då behöver jag inte bry mig om det. Dock så får jag ändå ett parser error. Kör IIS på XP när jag testar denna applikation och har skapat en applikation av min Main-katalog men ska jag "skapa en applikation" av underkatalogen också? i IIS-manager menar jag. Har du byggt din web application? buidl? om inte gör det, annars ta Rebuild, ibland kan cache störa. Såg nu att jag får detta build error: Jag tror det kan vara så att du måste ställa in undermappen som applikation också. Du kan inte ha Admin som virtuell om jag minns rätt, för då vill den köra själv o ha en egen bin mapp.Det här med underkataloger
Har denna struktur på min web app:
Main/
web.config (1)
default.aspx
Admin/
web.config (2)
AdminLogin.aspx
Admin.aspx
web.config (2) innehåller nedanstående för att tvinga användare att logga in:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<configuration>
<system.web>
<authentication mode="Forms">
<forms loginUrl="AdminLogin.aspx"/>
</authentication>
<authorization>
<deny users="?" />
</authorization>
</system.web>
</configuration>
I default.aspx i root-katalogen har jag en länkt till Admin.aspx i Admin-katalogen där web.config (2) finns.
Jag får dock alltid felet:
Parser Error Message: Could not load type 'XXXX.Admin.AdminLogin'.
När jag lägger till nya webforms i en underkatalog får de namespace HuvudNamespace.underNameSpace. Borde då det inte skapas en /bin katalog i underkatalogen också? Jag ät totalt förvirrad av detta problem.
/Jon
Sv: Det här med underkataloger
Alla andra undermappar och dess filer läggs automatiskt i rootens bin med namsespace.katalogensnamn.något om man inte ändrar sitt namespace manuellet.
Mvh JohanSv:Det här med underkataloger
Parser fel uppkommer väl när servern inte kan hitta en assembly?
/JonSv: Det här med underkataloger
har du kollat så alla filer skapas vid build så det ser rätt ut?
Har du satt din Adminmap som virtuell?
Mvh JohanSv:Det här med underkataloger
The dependency 'ICSharpCode.SharpZipLib' could not be found.
Fast det står:
Rebuild All: 1 succeeded, 0 failed, 0 skipped
Kanske har något med problemet att göra. Ja Admin katalogen är virtuell.
Om jag tittar i min bin-katalog ska jag se då:
Main.dll
Main.Admin.dll
Om jag har en underkatalog till mitt projekt som heter Admin och där alla filer har namespace Main.Admin?
/JonSv: Det här med underkataloger
/TomasSv: Det här med underkataloger
Mvh Johan